به کجا چنین شتابان؟

اصلا نمی دانم از کجا و چطور شروع کنم. فقط امیدوارم به این متهم نشویم که شما هر روز یک حرف می زنید! این بنده خدا (محسن) با کدام سازتان برقصد! این حرفها را هم که حتما می دانید چه کسانی می گویند!! که اتفاقا بخشی از مشکل هم همین ها هستند.

بهتر است رو دربایستی را کنار بگذاریم. در لفافه لازم نیست صحبت کنیم، مخاطب این نوشته فقط محسن چاوشی ست.

یک روز ما گفتیم لطفا آلبوم را کمی باصفاترش کن. اگر امروز بگوییم غلط کردیم غلط! آیا تغییری رخ می دهد؟ یا اصلا آن تغییر به خاطر سلیقه ی هواداران نبوده؟ مگر نه این است که این آهنگ ارائه شده تا خیلی چیزها سنجیده شود. پس باید بگویم اشتباه هست برادر من اشتباه. فکر ِ تغییر سبک، جسارت قدم گذاشتن در موسیقی مدرن، کار بسیار پسندیده ایست اما اگر فاقد ابزار لازم باشد به هیچ دردی نمی خورد. مثلا همین آهنگ همسایه!

اینکه آهنگ رایگان و به عنوان هدیه به دست ما رسید، واقعا جای تشکر دارد اما اجازه بده ما اینبار سنت شکنی کنیم و به این هدیه خرده بگیریم. برای قبلی ها که دندان روی جگر گذاشتیم ولی اوضاع بدتر شد! خداوکیلی ترانه این آهنگ در سطح موسیقی چاوشی بود؟ آیا واقعا به صفا گفته می شود که برای فلان سبک و روی فلان ملودی ترانه بگو؟ یا اینکه این مدل ترانه ها توسط خود محسن انتخاب می شوند؟ اصلا سرو ته این ترانه کجاست؟ چقدر قرار است ما حسین صفا را باد کنیم؟ چقدر باید ضعیف باشد تا حداقل از او کمتر استفاده شود؟ اگر قرار است اینطور ادامه دهد تا کی باید از او استفاده شود؟ آیا این کلمات ِ مثلا خاص که قصد دارند جناس را در آهنگ ایجاد کنند، به ترانه تزریق شده اند؟ آیا واقعا چاوشی با چنین آهنگهایی به اوج رسید که با اینها در اوج بماند؟

افرادی که نزدیک چاوشی هستند، انسان های بسیار خوبی هستند و همچنین رفقای با معرفتی. این را واقعا می گویم، بدون هیچ گونه کنایه ای. اما این افراد در کجای موسیقی قرار دارند؟ چرا محسن خیلی ها را از خودش دور کرده تا به این جمع خودش را محدود کند؟ آیا واقعا جمالفرد بهتر از آهاری تنظیم می کند؟ آیا این جابه جایی حرکت رو به جلویی ست؟ به خدا اینها دخالت در حریم شخصی نیست، یک تلنگر ساده است. حالا این وسط حضور صفاریان و بمانی جای امیدواری دارد.

در پشت این آهنگها فکر و اندیشه ی خوبی قرار دارد. ورود به این سبکها واقعا تحسین برانگیز است. و اتفاقا محسن هم پتانسیلش را دارد، این را آهنگسازی و تنظیم آهنگ می گوید. اما آیا برای ارائه یک کاری قوی در یک سبک جدید فقط تنظیم و خواندن مهم است؟ آیا لازم است اینقدر صداسازی شود؟ مهم نیست چه چیزی خوانده می شود؟ این روزها چه کسانی آهنگهای چاوشی را قبل از انتشار می شنوند و درمورد آن اظهار نظر فنی یا غیر فنی می کنند؟ اصلا ایراد هم بلدند بگیرند یا هرچه بشنوند کف می کنند؟

اصلا چرا انقدر در دسترس قرار گرفته ای؟ چرا اینقدر از تو عکس هست؟ چرا همه جا هستی؟ چرا انقدر زود زود آهنگ منتشر میکنی؟ نکند اگر به عمر ما قد داد و کنسرت گذاشتی، از فردایش قرار است هفته به هفته کنسرت بگذاری؟ آیا عقلم به من راست می گوید که تو دیگر خاص نیستی؟ نه! من با دلم این مطلب را نوشتم. تمام.