... کو گوش شنوا ؟!

به نام خدا


اینکه بخواهیم در ابتدای یک نقد، کلی صغری کبری بچینیم تا مبادا به کسی بر بخورد، دیگر از حوصله ی اینجا خارج است.

بارها به ترانه و تنظیم و... ایراداتی گرفتیم اما نهایتا شنیدیم که آیا شما ترانه سرایید؟ تنظیم کننده اید؟ و... شاید هیچ کدام از اینها نباشیم. شاید به ما بگویند نگو و ما نگوییم یا بگویند نشنو و ما نشنویم، ولی نفهمیدن از اختیار ما خارج است.

متاسفانه اینقدر مجیزه گو در مخاطبان و اطرافیان چاوشی زیاد شده که دیگر قبول خیلی از ایرادات برای خود او هم سخت شده است. حداقل چیزی که احساس می شود همین است.

کافی ست اعلام شود که قرار است آهنگی بیاید، هنوز نیامده و نشنیده، صدای کف و سوت ها گوش آسمان را کر می کند. بگذریم... حتما قرار است دایره مخاطبان وسیع تر شود!!!


برویم سراغ اصل مطلب؛


Ozan Dogulu - Askistan Ft. Atiye


دقیقه ی پایانی آهنگ فوق* و آهنگ شماره 6 آلبوم 13

چیزی جز یک آه و صد حیف برای من باقی نمی گذارد. و اینکه هیچ کجا هم گفته نمی شود که مایه ی اصلی ملودی و تنظیم آهنگ شیرمردا کپی برابر اصل یک اثر ترکی استانبولی ست، اوضاع را وخیم تر می کند. و اینجاست که خیلی از مسائل درمعرض شبهه قرار می گیرند. نکند تنظیم بهرام گور هم... نه، اصلا فکرش را هم نمی خواهم بکنم. شاید هم ما نباید آثار خارجی را بشنویم!

به هرحال آنچه باید گفته می شد، گفته شد. امیدوارم بازخوردهایی را که در انتقاد به ترانه سرای اشباع شده و البته محبوب چاوشی گرفتیم، برای این مطلب نگیریم.


* نه اصلا فکرش را هم نکنید! زمان انتشار این آهنگ سال 2011 است.

پ ن : بد نیست اورتور این آهنگ را هم با دقیقه دوم آهنگ بهرام گور مقایسه کنید.


بعدا نوشت: این هم لینک آهنگ مورد نظر یکی از خوانندگان وب که متاسفانه...


Enigma Seven Lives 2008