... کو گوش شنوا ؟!

به نام خدا


اینکه بخواهیم در ابتدای یک نقد، کلی صغری کبری بچینیم تا مبادا به کسی بر بخورد، دیگر از حوصله ی اینجا خارج است.

بارها به ترانه و تنظیم و... ایراداتی گرفتیم اما نهایتا شنیدیم که آیا شما ترانه سرایید؟ تنظیم کننده اید؟ و... شاید هیچ کدام از اینها نباشیم. شاید به ما بگویند نگو و ما نگوییم یا بگویند نشنو و ما نشنویم، ولی نفهمیدن از اختیار ما خارج است.

متاسفانه اینقدر مجیزه گو در مخاطبان و اطرافیان چاوشی زیاد شده که دیگر قبول خیلی از ایرادات برای خود او هم سخت شده است. حداقل چیزی که احساس می شود همین است.

کافی ست اعلام شود که قرار است آهنگی بیاید، هنوز نیامده و نشنیده، صدای کف و سوت ها گوش آسمان را کر می کند. بگذریم... حتما قرار است دایره مخاطبان وسیع تر شود!!!


برویم سراغ اصل مطلب؛


Ozan Dogulu - Askistan Ft. Atiye


دقیقه ی پایانی آهنگ فوق* و آهنگ شماره 6 آلبوم 13

چیزی جز یک آه و صد حیف برای من باقی نمی گذارد. و اینکه هیچ کجا هم گفته نمی شود که مایه ی اصلی ملودی و تنظیم آهنگ شیرمردا کپی برابر اصل یک اثر ترکی استانبولی ست، اوضاع را وخیم تر می کند. و اینجاست که خیلی از مسائل درمعرض شبهه قرار می گیرند. نکند تنظیم بهرام گور هم... نه، اصلا فکرش را هم نمی خواهم بکنم. شاید هم ما نباید آثار خارجی را بشنویم!

به هرحال آنچه باید گفته می شد، گفته شد. امیدوارم بازخوردهایی را که در انتقاد به ترانه سرای اشباع شده و البته محبوب چاوشی گرفتیم، برای این مطلب نگیریم.


* نه اصلا فکرش را هم نکنید! زمان انتشار این آهنگ سال 2011 است.

پ ن : بد نیست اورتور این آهنگ را هم با دقیقه دوم آهنگ بهرام گور مقایسه کنید.


بعدا نوشت: این هم لینک آهنگ مورد نظر یکی از خوانندگان وب که متاسفانه...


Enigma Seven Lives 2008

نظرات 27 + ارسال نظر
s پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:54

اینم ورژن اصلی بهرام گور!
Enigma - Seven Lives ( 2008 )

مرسی از شما. البته تاسف من دو چندان شد.

علیرضا پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 13:26

عجب ... و صدها عجب .. !

احمد پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 13:49

کپی برابر اصل. خیلی خوشحالم که این‌ها را می‌فهمم. و تشکر از شما...

حامد پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 17:49

من همیشه از روشنگری هایی با سند و مدرکِ محکم ، استقبال میکنم. مرسی از شما. کاش حداقل توی کاور آلبوم گفته میشد: ملودی با الهام از ...
در مورد مجیزگویان هم باهاتون موافقم...

حسین اکبری پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 22:43 http://HosseinAkbari.ir/

جالب بود برام...
و کمی نگران کننده...

فرزاد شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:07

تموم شده استعدادش یعنی؟ فکر نکنم خودش کم داشته باشه که کاور میکنه ولی هدفشم نمیفهمم... اما دیگه شورشو دراورده الانم که کارش به جایی رسیده زیر صدای سینا حجازی میخونه. واقعا کجا داره میره؟ دلم واسه هاکان تنگ شده... نمیدونم خودش بین دو ته سیگار مونده رو میز یه ماتیکی یکی تمیز و خلیج ایرانی کدوما انتخاب میکنه ولی مسلما مطمئنم همه قاتل حرفه ای را انتخاب میکنن شاید غیر خودش و سینا. ولی عجیب دلم هاکان میخواهد. کاش اشتباهات قدیمیش را تکرار میکرد نه این اشتباهات جدید را. کی میفهمه که اشتباه داره میره نمیدونم فقط میدونم خیلی داره تند میره و اشتباه میره اشتباه

استعداد چیزی نیست که تمام بشود.
این آخری دیگر نوبر بود!
البته من دلم هاکان نمی خواهد ولی قاتل حرفه ای نوستالژی زیادی برایم دارد.

قیماخ شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:15

کف و سوت ها که باید باشند... طبیعی هستند و دلگرم کننده برای کسی که فقط میسازه و امید داره دوست داشته باشن...
غصه تعصب هم نخورید...همه جا هست...مثل خودش مقاوم باشید

در مورد کاور ها باید بگم شیرمردا... ده ها جای دیگه هم این ریتم رو شنیدم... دقیقا نمیدونم بگم همشون کاورن؟؟ یا مثلا این ریتم معروف کاور محسوب نمیشه یا چی؟؟!!
بهرام گور هم یک سمپل چند ثانیه ای هست... اون منظومه رو زیر سوال نمیشه برد...
ولی با این همه اوصاف بهتر بود قضیه گفته میشد... من اشکالی تو این کارا نمیبینم... جاهای دیگه هم استفاده میشه از اینها... ولی بهتر بود کمی شفاف سازی انجام میشد در موردشون
اینم در نظر داشته باشید که ساختن این ریتم ها کار هرکسی نیست...معدود ساخته میشن تو دنیا...اورتور غیر معمولی هم مشابه اینهاست...

اجازه بدهید بنده موافق نباشم. در شیرمردا فقط یک ریتم ساده کپی نشده! اگر این قسمت را از این آهنگ فاکتور بگیریم...
بهرام گور هم از چند ثانیه بیشتر است...و حتی ممکن است...
بله اگر گفته می شد قضیه فرق می کرد. هرچند آن موقع هم جالب نبود ولی قطعا بهتر بود. اینجوری حس اطمینان نسبت به ملودی ها و تنظیم تحت تاثیر قرار می گیرد. چاوشی را با خودش بسنجید. فقط!
ممنون.

قیماخ شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 22:13

هر طور مایلید فکر کنید ولی نه شیرمردا بجز اون ریتم هارمونی داره نه تنظیمش مشابهه
در مورد بهرام گور هم متوجه نشدم!! کل موزیک رو من چندبار گوش دادم فقط اونجاش بازم ریتم درجه 1 داشت... چهار مرتبه یک سمپل 4 ثانیه ای ... اگر اصراری دارید که کل تنظیم زیر سوال بره بدون سند اجازه بدید من باور نکنم!!
چاوشی رو با چاوشی قبل از سیزده میسنجم... موارد مشابهی هست مثل ابتدای بچه های اهواز... شک نکنید کپیه
ریتم اینچنین خلاقی تو مابقی کارهاش نمیبینم

شیرمردا به جز این ریتم هیچ چیز دیگری ندارد. هرکس شنید خودش قضاوت کند.
بچه های اهواز را بدون سند، نمی توانم بپذیرم. اتفاقا چون محسن خلاقیت بسیاری داشته من اینقدر نگرانم. تمامی ملودی ها و تنظیم هایش به خصوص قدیمی ها خلاقیت استثنایی دارند. بانوی من، ابرای پاییزی، تنگ بلوری و... خیلی آهنگ های دیگر. تمام این کارها امضای محسن را دارند.
اصلا مگر می شود کسی خلاقیت نداشته باشد و به این جا رسیده باشد!؟ باید ببینیم چه شده که وضعیت به این سمت پیش رفته.
در مورد بهرام گور هم باید بگویم کل تنظیم را به هیچ عنوان زیر سوال نمی برم. ولی این قسمت فقط در چند ثانیه استفاده نشده. به قسمت هایی که صدای محسن شروع می شود، هم خوب دقت کنید. جتی اگر اسمش را الهام گیری هم بگذاریم، درصدش کم نیست. کما اینکه در قسمت هایی هیچ تفاوتی هم احساس نمی شود.
اینها چیزهایی ست که باید گفته شود. وقتی ما خودمان پی ببریم، این احساس بدی را به وجود می آورد.

Mahdi_Mirbazel یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 http://www.mchavoshifan13.blogfa.com

دوستان، خداحافظ...
The Legend Ends
http://mchavoshifan13.blogfa.com/post/63

عباس یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:52

"برقص آ" هم کاور یک آهنگ افغانی بود.
http://s4.picofile.com/file/7811555478/An_Mahe_Naw_Rasida_www_chavoshi_dl_ir.mp3.html

ممنون. گویا خود محسن در مصاحبه هایش اشاراتی به این موضوع داشته است. و این تا حدودی قابل تحمل تر است.

nb دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:17

واقعا عجیبه از محسن چاوشی انتظار نداشتم با این اهنگا به شک افتادم نکنه یه سری اهنگای دیگه هم؟البته اهنگ زیبایی و چادیواری رو میدونستم کاوره واقعا چرا؟چرا اینقدر داره خلاقیتها کم شده؟چرا نو اوری ها تو شعر و اهنگو تنظیم اینقدر ضعیف شده؟وقتی محسن چاوشی اینجوری کاور میکنه از بقیه چه انتظاری هست؟

ظاهرا فقط کاور بودن چاردیواری اشکال داشت...اما این روزها...
همین که نمی گویند باعث به وجود آمدن این نکندها می شود!

nb سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 16:31

اغراق نمیکنم اما بعد از دیدن وبتون خیلی امیدوار شدم چون احساس میکردم طرفدارای واقعی محسن چاوشی از بین رفتن دمت گرم محسن چاوشی به طرز عجیبی فاصله گرفته از فضاهای قدیمیش و نوااوری و رو اوردن به فضاها سبکهای جدیدو توجیه این کاراش کرده. در حالی که میبینیم تو نواوریم موفق نبوده و داره از کاور اهنگهای دیگه استفاده میکنه تازه اینها دو سه موردشه که فهمیدیم.از کجا معلوم تو اهنگهای دیگه هم برای تنظیم از کاور اهنگهای دیگه اسفاده نشده باشه؟حتی ملودی کارم یه جورایی برگرفته از اصل اهنگه!راستی یه سوال:چرا این خبر زیاد تو فضای مجازی پخش نشده؟معمولا اینجور خبرا زود پخش میشه؟

ممنون. به هرحال همانطور که گفتم وقتی گفته نمی شود، مسائلی زیاد می توانند مطرح شوند!
ذر مورد انتشار این خبر هم باید بگویم معمولا مطالبی که در آن تعریف و تمجید شوند، بیشتر روی آنها مانور داده می شود...!

شیما پنج‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:13

یک چیز رو اصلا قبول ندارم...
اگر محسن چاوشی خودش ریتم شیرمردا رو برای اولین بار میساخت کسای دیگه بدون اجازه ازش استفاده نمیکردن؟؟ این ریتم ها خیلی عالی هستن و توی چنتا آهنگ شنیدمشون...
اینا کم ساخته میشن و خیلی خلاقیت میخوان

ساختن این ریتم ها خیلی خلاقیت میخواد و هرجا باشه تو جاهای دیگه ازش استفاده میکنن و اصلا چیز عجیبی نیست... کاور هم فرق میکنه با استفاده از یک ریتم... سازبندی این قسمت از موزیک ترکی که گفتید رو مقایسه کنید با سازبندی شیرمردا... این دقیقا یعنی استفاده از ریتم و نه اسکی رفتن

خواهشا ریتم های تنگ بلوری و عشق دو حرفی و کارهای گذشتش رو با اینا مقایسه نکنید هیچوقت... این ریتم کجا اونا کجا!! نمیدونم چه اصراری دارید به اینکه قبلا خلاق بود و الآن نیست ولی اینو میدونم که هیچوقت به یک قدمی این هارمونی ها نرفته بود
این ریتم رو ده ها نفر ازش استفاده کردن...من جمله مسعود فردمنش سال 87... اما هیچ موزیسینی احتیاج پیدا نمیکنه از ریتم مثلا عشق دو حرفی استفاده کنه!!

بهرام گور هم 17 ثانیش سمپله... این باید بهش اشاره میشد که برگرفته است...

در ضمن محسن کم اینکارا رو میکنه و اگه بکنه خیلی زود لو میره...چون بیشتر از هوادار، پیگیر داره... اینایی هم که میگید 7-8 ماه پیش همش گفته شده بود نمیدونم شما چرا الآن دارید میگید؟؟!! لطفا تا اطلاع از چیزی ندارید الکی جو سازی نکنید که اینا که کشف میکنیم لابد بقیه کاراشم اینطورین!!
از یک هوادار اینکارا بعیده... تا سندی ندارید تعمیم ندید
ممنون

ای کاش هممون حرفمون همه جا یکی باشه...
آهنگ ترکی که من گذاشتم رو هیچ کجا بهش اشاره نشده بود. اگر شده بود مطلب رو با لینک و تاریخ از سایت معتبر بذارید.
اینکه هر ریتم،ملودی، سمپل و... خوبی که هرجا شنیدیم، یواشکی! ازشون استفاده کنیم رو معنیش رو متوجه نمیشم!
خلاقیت ذاتیه و چیزی نیست که از بین بره، بلکه شرایط و مسائل مختلفی ممکنه از بروزش جلوگیری کنه...!
رو جمله ی اولم خوب تمرکز کن.

[ بدون نام ] جمعه 1 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 00:19

آهنگ ترکی شما اشاره نشده بود اما چه فرقی میکنه؟؟ یک آهنگ دیگه ای رو چاوشی دانلود قرار داده بودن که میگفتن ملودیش از اون کاور شده که بحث های زیادی رو در پی داشت و نهایتا در نطفه خفه شد!! هر سه موزیک این ریتم رو داشتن با سازبندی متفاوت!! وبلاگ چاووشی دوست هم به موسیقی متن یک فیلم طنز ایرانی اشاره کرده بود که این ریتم در اون استفاده شده بود. به انیگما هم از اول اشاره شده بود و احتمالا شما اطلاعی نداشتین و دوستمون به محضرتون رسوندن

من با انتقاد موافقم در این مورد هم خیلی خوشحال شدم که اینها از دست ما در نمیرن و بلافاصله به محسن گزارش میشن که حواسشو جمع کنه. همیشه هم منتقدها حرف اولو میزنن
اما با دو تا نکته این پست انتقادی مخالفم:

1.اینکه استفاده یک ریتم رو مساوی با کاور دونستین و اون رو با چاردیواری و غیره مقایسه کردین.در حالیکه حتی یکی از دوستان هم تو نظرات اشاره کردن که غیرمعمولی هم این مشکل رو داشت و ریتم اورتورش از آهنگ "شیطونک" افشین که قطعا اونهم برگرفته از یک آهنگ دیگست گرفته شده بود...

2.این مطلب رو القا کردید که ممکنه محسن تو بقیه کارهاشم اینکارو کرده باشه. در حالیکه هیچ سندی وجود نداره

من نکته ای رو یادم رفت بگم و اون اینه که درسته که این ریتم برداری ها ایراد قطعی و مایه ننگ نیستن و سمپل برداری 17 ثانیه ای چیزی نیست که بشه آهنگ 6:30 دقیقه ای بینظیر رو باهاش زیر سوال برد،اونم تو ایران!! اما یک اشتباه و افتضاح هستند برای آهنگساز 15 ساله و تنظیم کننده حرفه ای و خواننده سطح اول. باید بهش اعتراض کرد و این ها رو به سمعش رسوند و تا حدودی رسوندیم...
اما جای شما بودم به جای لکه دار نشون دادن موسیقی محسن به این نکته اشاره میکردم که این رفتارها در شان این شخص نیست.ما نمیپذیریم که از ایده های خارجی توی موسیقی دست ساز محسن استفاده بشه.خلاقیت محسن حتی اگه کم هم باشه بهتر از اینه که با ایده بیگانه قاطی بشه
چاووشی باید بدونه که با مخاطب حرفه ای طرفه و این کارا یک نوع توهینه... شما حتی نباید راضی بشید که با یک اعتراف کردن به استفاده از یک ایده همه چیز تموم بشه
استفاده از ایده های مولف دیگه باید به صفر نزدیک بشه و ممکنه
نقد رو اینطوری مطرح میکردین بهتر بود... ممنون

دقیقا بد ماجرا اینجاست که این مسائل رو ی سری میخوان توی نطفه خفه کنن!! و بقیه ی ماجرا رو هم که گفتم از حوصله ی اینجا خارجه.
خط مشی این وبلاگ مشخصه و لزومی نیست که من بخوام واسه هر مطلبی توضیح بدم که ما هوادار محسن هستیم و غیره و ذلک.
من هیچ اهنگی رو زیر سوال نبردم و موسیقی چاوشی رو هم لکه دار نشون ندادم! اگه لکه دار باشه ما نمی تونیم پنهونش کنیم و اگه نباشه هم ما نمی تونیم لکه دارش کنیم.
خلاصه اعتقاد من اینه محسن اینقدر توانایی داره که نخواد از اینا استفاده کنه و اگر استفاده کرد هم خیلی واضح بیاد و بگه.

nb سه‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:33

متنفرم از کسایی که بدون داشتن اطلاعات میخوان مسایلو توجیه کنن.
سمپلی که تو اهنگ شیر مردا استفاده شده کلیت اهنگو تشکیل داده.کل اهنگ ساخته شده بر اساس همین سمپله و تا حدودی برگرفته از خود همین اهنگ ترکیه
جالبه این دو تا اهنگ(بهرام گور و شیر مردا)جزء اهنگاییه که بعدا به البوم سیزده اضافه شد.
یعنی نمیشه گفت اهنگو قبلا ساخته بعدبه فکر این افتاده که واسه تنظیم از این سمپل استفاده کنه.
در ضمن اتفاقا خلاقیت تو اهنگای قدیمی محسن چاوشی بیشتر بود تا حال. هر چند اون موقع ها کمی از سیاوش تقلید میکرد.
هیچکس و تحت هیچ عنوانی نباید این کارو انجام بده.اگرم انجام داده باید اشاره ای حداقل بشه.این توهین به هوادار محسوب میشه.
اگر همه بخوان از یه ریتم تو اهنگشون چون خیلی ریتم خوبیه استفاده کنن که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه؟

کو گوش شنوا؟!!

سولماز چهارشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 00:56

من اصلا متوجه نمی شم چرا یه عده از دوستان سعی دارن این موضوع رو عادی جلوه بدن.
درسته که کاور و تقلید این روزا خیلی زیاد شده، به خصوص از آهنگای نرکی، اما این توجیه خوبی برای اشتباه یا بهتر بگم گاف بزرگ چاوشی نیست.
چرا که یک. کسی به اندازه ی چاوشی ادعای آهنگسازی نداره! و دو. سودای جهانی شدن نداره...

با تقلید میشه به اوج رسید اما نمی شه تو اوج موند.

و نکته ی آخر اینکه اون دوستی که با اسامی مختلف نظر می ذاره، یه کم مرد باشه و حرفشو مردونه بزنه. از ادبیاتش کاملا معلومه که کیه!!!!

اشکان یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 21:29

منم مث اون دوستمون که گفته بود هاکان...
خداییش یگانه رو بیشتر دوس دارم ک کنار محسن باشه تا قیاسی و حجازی....( جیدین هم ک کارارو تقدیم میکنه بهشون مث دریا)
یکی گفته محسن زیر صدای یکی از آهنگ های حجازی بوده راسته؟

من اصلا از فرد خاصی اسم نمی برم چون ترجیح میدم کسی کنار محسن نباشه. ولی خب کیفیت کارهای این روزا همه چی رو نشون میده!!
متاسفانه بله... آهنگ "زن" در ثانیه 00:57 و دقیقه 02:04 !

اشکان دوشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 18:38

به نظر من اگه قرار کسی کنارش باشه یگانه بهتر از ایمان قیاسی هست...
بازم ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:43

در واقع مشکل ما عمقیه...
از کلمه "واپسگرا" متنفرم ولی انگار این کلمه واسه بعضیا ساخته شده!! تو ایرانم خیلی داریم
هر کسی جاهایی ایراد داره و باید بهش انتقاد کرد اما اینکه تا بحثی پیش میاد یاد ایام دور میفتن و آرزوی اون روزا رو میکنن این دقیقا میشه واپسگرایی
تا زمانی که درک صحیحی از موسیقی ندارید خوش باشید با چاوشی قبل از یه شاخه نیلوفر
منظورم ادمین یا کس خاصی نیست سوء برداشت نشه...ممنون

با این اوضاع! چاوشی حالا حالاها نمی تواند به آن روزها برگردد. این را دیگر خودش هم فهمیده...
هدف ما فقط زدن تلنگر هست و اینکه هوشیار تر باشد.
به نطر من اطراف او باید کمی خلوت شود!
فعلا به پاروی بی قایق دل خوشم... این مباحثی که اینجا توسط برخی از شما دوستان عزیز مطرح می شود، از زوایای مختلفی باید بررسی شوند. با یکی دو جمله نمی توان حق مطلب را ادا کرد. بعد از انتشار آلبوم جدید حاضرم اینجا بحث کنیم. مفصل.

گروه خبری کافه فردا جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:40 http://cafefarda.ir/

با سلام خدمت شما مدیر گرامی؛ کافه فردا ، سایتی برای تبلیغات اخبار و ترفندهای ای تی ، ویندوز ، ایفون ، اندروید ، موبایل ، لپتاپ و ... برای بهره مندی از 10% تخفیف محصولات شرکت دیاموند، لینک کافه فردا را به سایت خود اضافه نماید. اگر به تبلیغات در بازار هدف می اندیشید به سایت زیر سری بزنید cafefarda.ir info@cafefarda.ir‬‎

nb پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 13:29

خوشم میاد کسایی میان راجب موسیقی نظر میدن که هیچی از موسیقی حالیشون نیست کسایی که حتی سبکای موسیقی رو هم دقیق نمیشناسن واپسگرایی بهتر از احمق گراییه شما هر وقت اومدی دو تا خط موسیقی نوشتیو تحلیل کردی بعد بیا اینجا در افشانی کن محسن چاوشی باید یاد بگیره یه سبک رو دنبال کردن و روی یه روال حرکت کردن به معنای تکرار نیست
در واقع تغییر در سلیقه شخصی اقای چاوشی باعث شد ایشون ناگهان به سمت راک برن
البته اشتباه نشه به نظر من محسن چاوشی تو سبک راک موفق بوده به خصوص یه شاخه نیلوفر که فوق العاده بود مشکل ما با حس محسن چاوشیه که به خصوص تو اشعارش از بین رفته
شعرهای جدید حسین صفا واقعا افتضاح بوده و اصلا در خور محسن چاوشی و موسیقی راکی که کار میکنه نیست والسلام...

تنظیم آلبوم یه شاخه نیلوفر تلفیقی بود.
با نظرت در مورد ترانه ها تقریبا موافقم. قضیه جایی جالب تر می شود که احساس کنی این ترانه ها بعد از ساخت ملودی و تنظیم مورد نظر سروده می شوند!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:28

البته ترانه روی ملودی سروده میشه و نه تنظیم!! با نظرتون راجع به ترانه ها من هم موافقم... هرچند هیچ ارتباطی به این پست نداره!!

احمق گرایی هم از لحاظ ساخت واژه مشکل داره!! حماقت گرایی شاید درست تر باشه!! بهرحال دوستان نظرشون محترمه و همچنین علم غیبشون که بهشون میگه هیچکس موسیقی بلد نیست!!

منظور این بود که به نظر می رسد ترانه آخرین اتفاق آهنگ است!!

nb سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:08

خوبه خودتم به حماقتت معترفی نیازی به علم غیب نیست از حرفات مشخصه
کسی که میخواد یه آهنگ بسازه بر اساس سبکی که میخواد کار کنه شعرو انتخاب میکنه نه که شعرو انتخاب کنه بعد فکر کنه چه آهنگی روش بذاره ملودی هم بر اساس سبک موسیقی خاص خودش که تنظیم رو هم شامل میشه ساخته میشه
اگه امثال شما علم موسیقی دارین وای به حال موسیقی باید درشو گل گرفت!

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:52

بعضیا خیلی با شعورن!
همچنین خیلی جالبه که امروز فهمیدم ملودی براساس سبک که تنظیم هم شاملشه ساخته میشه!!!!!!!!!!!!!
جالب اینجاست که هنوز نمیدونن تنظیم بعد از ملودی ساخته میشه و اگه ملودی براساس سبک ساخته بشه "سبک" هست و نه تنظیم مخصوص اون موزیک که بعدا باید خلق بشه... بعد میان و واسه من توضیح واسه شعر گفتن میگن!!
شما این رویه رو تو موسیقی ادامه بدین به جاهای جالبی میرسین... شاید بخاطر علم موسیقی شماست که الآن دقیقا باید در موسیقی رو گل گرفت!

مهرداد صادق وند شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:06

واقعا خنده داره اقا.اون اهنگ خارجی رو که یه نفر ملودی بهرامو بهش چسبونده گذاشته.میگه محسن کاور کرده.اگه دستزسی به اینترنت دارید تو گوگل اصل این اهنگو بگیرید خواهشا.و ملودی ترکی هم یه ملودی قدیمی که تو کارای زیاد ی استفاده شده مثلا اقای مسعود فردمنش هم این ملودی رو استفاده کردن.و این تراک ترکی ملودی رو برداشته از اهنگ فردمنش.چاوشی خداست واقعا با چند تا حرف درست نکنید واسه محسن

ما در یک اصل بزرگ با هم اختلاف داریم. خدا و بنده ی خدا.
اگر این حل شدنی ست بگویید تا در مورد باقی ماجرا با هم صحبت کنیم.
لینک ها و تاریخشان موجود است. شما هم می توانید هر سندی که اعتبار پست ما را زیر سوال می برد، منتشر کنید.

حسین دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:15

خیلى خوبه که شما مثل اکثر طرفداراى چاووشى افراطى نیستین و واقعا ایراداشو میبینین آهنگ شیر مردا در اصل از آهنگ Vitis Vinifera - Divino کاور شده

هر چیزی به جای خودش. خود چاوشی همیشه از انتقادهای به جا و بی غرض حمایت کرده و تاثیر آن را بارها در کارهای او دیده ایم.
ممنون میشم لینک دانلود آهنگی که گفتی رو بذاری.

حسین یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:59

این ملودى معروف اولین بار تو آهنگ بیکلام Divino - Vitis Vinifera استفاده شده که بعد از اون چار پنج نفر ازش کاور کردن! حتى همین آهنگ ترکیه اى که تو این پست گذاشتین کاورِ این آهنگه، این آهنگ سال 2006 منتشر شده

http://s3.picofile.com/file/8206526392/Divino_Vitis_Vinifera.mp3

http://redmp3.me/7858319/divino-vitis-vinifera.html

ممنونم از شما بابت قرار دادن لینک.
به هرحال مبرهن است که این اتفاق در سطح چاوشی نبوده و نباید تکرار شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد