سیر نزولی!

           



                     

ابرای پاییزی!


ابرای بهار*!!


دریاچه ی مرده!!!

                                                              http://s1.picofile.com/shahin/Pictures/seyre%20nozoli.jpg

 در سه ترانه ی بالا که البته به عنوان نمونه انتخاب شده اند می توان سیر نزولی محسن چاوشی را حتی در انتخاب نوع ترانه هم مشاهده کرد! سه ترانه ای که هرسه به یک مضمون اشاره دارند و آن هم چیزی نیست جز چشمان عاشق!

البته اصطلاح دریاچه ی مرده شاید بتواند با اصطلاح ابرای پاییزی رقابت کند اما به لحاظ مضمون ترانه به هیچ وجه! حتی ابرای بهار را سرتر از دریاچه ی مرده می دانم.

قطعا یکی از عواملی که باعث شده محسن چاوشی مجاز با غیر مجاز متفاوت باشد، ترانه های ارجینی و صفاست که دیگر آن برد سابق را ندارند! اینکه چرا چاوشی دایره ترانه سراهای خود را وسیع تر نمی کند و فقط و فقط دور و اطراف خود را می بیند، می تواند ناشی از چند عامل باشد:

1-خاطره ی نه چندان خوشایند او در همکاری با ترانه سرای خانمی ( چاوشر علاقه ای به بردن نام او ندارد) که بعد از انتشار تک آهنگ هق هق، حرفهای مضحکی را بر زبان آورد تا جایی که چاوشی حتی از آوردن نام ترانه سراهای خانم آلبوم نفرین البته به جز مریم حیدرزاده! در نرم افزار اطلاعات جامع اش جلوگیری می کند تا مبادا امنیت نیلوفری به خطر بیفتد!!!**


2- گوشه گیری محسن چاوشی بعد از ماجراهای لو رفتن پی در پی آهنگهایش!!

هیچ کس نمی تواند منکر گوشه گیری چاوشی از دنیای موسیقی ایران شود! جایی که او ارتباط خود را با افرادی مثل یگانه،هاکان،فرزین و... به صفر یا حداقل ممکن رسانده!و ترجیح می دهد با محمدرضا آهاری به تحقیق و تفحص در موسیقی اروپا بپردازد و حاصل آن بشود چار دیواری!!

این گوشه گیری حتی برای دوستداران او هم ادامه دارد! دوستدارانی که به جرات می توانم بگویم تعداد ترانه هایی که برایش فرستاده اند از مرز 1000 هم گذشته، و جالب اینکه او حتی یکی را هم نپسندیده! به هرحال پسندیدن این کار می تواند بازهم امنیتی که دوستان نیلوفری برایش فراهم کرده اند را به خطر بیندازد!

3- اینکه محسن لولای شکسته ای را می خواند امیدوار کننده است اما اینکه فقط دو ترانه در ژاکت به ترانه سراهای جدیدی تعلق می گیرد نا امید کننده! (چاوشر اعتقاد دارد که بهترین ترانه ی آلبوم ژاکت همین لولای شکسته بود! البته فقط بهترین ترانه نه بهترین آهنگ!)

قطعا عوامل دیگری هم ممکن است وجود داشته باشند اما عمده ترینشان همین ها بود.

نکته ی جالب دیگر اینکه صفا و ارجینی به تازگی از دایره ی محدودیت محسن چاوشی بیرون آمده و با خوانندگان دیگری کار کرده اند! اما اینکه چرا محسن اینقدر اصرار دارد که بیش از 80% ترانه های آلبومهایش را به این دو اختصاص دهد،سوالی ست که هیچ کس به جز خودش نمی تواند پاسخ دهد!



*همان قله ی خوشبختی که بارها تغییر نام داد! (دلبر خود پسند، رقیب)

** البته که چاوشر وقتی کار بی دلیلی ببیند زبانش تند هم می شود.


پ ن : در آلبوم سیزده خبری از هیچ یک نیست!و از اشعار شعرای به نام نظیر مولوی،باباطاهر، بافقی،و...استفاده شده! امیدوارم این آلبوم بتواند به چاوشی ثابت کند می توان موفقیت را با حضور کمرنگ تر صفا و ارجینی تجربه کرد.


توضیح: این مطلب قرار بود در چند قسمت بیان شود که ترجیح داده شد در یک قسمت در سایت هواداران عنوان شود تا بلکه به جوابی برسد. برای خواندن آن می توانید به لینک اینجا کلیک کنید!

خیانت سنتوری!

http://s1.picofile.com/shahin/Pictures/Santuri.jpg


بعد از ظهر تابستونی،بعد از خلاص شدن از شر یک مشت کتاب دل نچسب! با رفیقم رفتیم کنار آب!طبق معمول قطعا یکی از واجبات! گوش کردن به آهنگای محسنه!

تا یادم نرفته بگم که دوست من اصلا اینترنت نمیاد و کلا از بحثهای وبلاگها و سایت هواداران بی خبره! و از اون دسته آدمایی که با خودش تعارف نداره!

قبل از اینکه آهنگی Play بشه، دوستم میگه می خوام یه آهنگ واست بزارم حسابی حال کنی! از اونجایی که کمتر موسیقی ایرانی گوش میده و با محسن هم که شاید تنها خواننده ایرانی مورد علاقه اش باشه، جدیدا حال نمی کنه! منتظر شنیدن یه آهنگ خارجیم!

صدای خیانت سنتوری میاد و من می فهمم که تصورم غلط بوده! دوستم آن چنان رفته توی حس که انگار همین الان این آهنگ رو بهش دادن! اتفاقا همین رو هم میگه که این آهنگ هر روز واسم تازگی داره!

کم کم حس دیوانگی به من هم سرایت می کنه و از خماری در میام. بحث شروع میشه و من ترجیح میدم اول بشنوم و بعد جواب بدم. رفیقم همیشه میگه من یه شاخه نیلوفرو ژاکتو یک دهم بقیه ی آهنگای چاوشی هم گوش نکردم!

آه و ناله ی هر روز اون اینه که ای کاش چاوشی هیچ وقت مجاز نمی شد تا به این زودی ها تموم نمی شد. اصولا با مجوز مشکل داره و معتقده  که مجوز یعنی ممیز! و ممیز یعنی معذب بودن خواننده و اینا همش یعنی کم شدن کیفیت کار و ناراضی بودن مردم! البته کلمه ی در دراز مدت رو هم کنار تموم موارد بالا بزارید!

پارسال این موقع ها که آتیشم تند بود خیلی باهاش بحث می کردم اونم که سرش درد میکنه واسه اینجور بحثا! اما الان خودمم ناراضیم اما نه به شدت اون!

با بعضی حرفاش مخالفت می کنمو با بعضیش موافقت! اما اون سر حرف خودشه!بحث میرسه به صدا! اینکه صدای محسن چرا دیگه محکم نیست و آه و ناله ای شده! و من برخلاف همیشه جوابی ندارم بدم!

رفیقم اشاره می کنه به صدای محسن توی خیانت سنتوری! بلافاصله بخون امشب رو می زاره! حرفی ندارم بزنم و تته پته میکنم! خودمم فهمیدم که تغییر کرده! اما شاید نمی خوام قبول کنم!

تفریح ماهم تموم میشه و من میام خونه! پشت سیستم! اولین کاری که میکنم اینه که خیانت سنتوری رو Play می کنم!چیه توی این صدا،من نمی دونم! اما هرچی هست صدای نیلوفرو ژاکت نیست!


پ ن:فقط خیانت سنتوری نیست که این حس و حال رو به این دوستم میده! اکثر آهنگای غیر مجاز محسن! نظیر :نفس بریده، بهشت من، کم تحمل و...