سیر نزولی!

           



                     

ابرای پاییزی!


ابرای بهار*!!


دریاچه ی مرده!!!

                                                              http://s1.picofile.com/shahin/Pictures/seyre%20nozoli.jpg

 در سه ترانه ی بالا که البته به عنوان نمونه انتخاب شده اند می توان سیر نزولی محسن چاوشی را حتی در انتخاب نوع ترانه هم مشاهده کرد! سه ترانه ای که هرسه به یک مضمون اشاره دارند و آن هم چیزی نیست جز چشمان عاشق!

البته اصطلاح دریاچه ی مرده شاید بتواند با اصطلاح ابرای پاییزی رقابت کند اما به لحاظ مضمون ترانه به هیچ وجه! حتی ابرای بهار را سرتر از دریاچه ی مرده می دانم.

قطعا یکی از عواملی که باعث شده محسن چاوشی مجاز با غیر مجاز متفاوت باشد، ترانه های ارجینی و صفاست که دیگر آن برد سابق را ندارند! اینکه چرا چاوشی دایره ترانه سراهای خود را وسیع تر نمی کند و فقط و فقط دور و اطراف خود را می بیند، می تواند ناشی از چند عامل باشد:

1-خاطره ی نه چندان خوشایند او در همکاری با ترانه سرای خانمی ( چاوشر علاقه ای به بردن نام او ندارد) که بعد از انتشار تک آهنگ هق هق، حرفهای مضحکی را بر زبان آورد تا جایی که چاوشی حتی از آوردن نام ترانه سراهای خانم آلبوم نفرین البته به جز مریم حیدرزاده! در نرم افزار اطلاعات جامع اش جلوگیری می کند تا مبادا امنیت نیلوفری به خطر بیفتد!!!**


2- گوشه گیری محسن چاوشی بعد از ماجراهای لو رفتن پی در پی آهنگهایش!!

هیچ کس نمی تواند منکر گوشه گیری چاوشی از دنیای موسیقی ایران شود! جایی که او ارتباط خود را با افرادی مثل یگانه،هاکان،فرزین و... به صفر یا حداقل ممکن رسانده!و ترجیح می دهد با محمدرضا آهاری به تحقیق و تفحص در موسیقی اروپا بپردازد و حاصل آن بشود چار دیواری!!

این گوشه گیری حتی برای دوستداران او هم ادامه دارد! دوستدارانی که به جرات می توانم بگویم تعداد ترانه هایی که برایش فرستاده اند از مرز 1000 هم گذشته، و جالب اینکه او حتی یکی را هم نپسندیده! به هرحال پسندیدن این کار می تواند بازهم امنیتی که دوستان نیلوفری برایش فراهم کرده اند را به خطر بیندازد!

3- اینکه محسن لولای شکسته ای را می خواند امیدوار کننده است اما اینکه فقط دو ترانه در ژاکت به ترانه سراهای جدیدی تعلق می گیرد نا امید کننده! (چاوشر اعتقاد دارد که بهترین ترانه ی آلبوم ژاکت همین لولای شکسته بود! البته فقط بهترین ترانه نه بهترین آهنگ!)

قطعا عوامل دیگری هم ممکن است وجود داشته باشند اما عمده ترینشان همین ها بود.

نکته ی جالب دیگر اینکه صفا و ارجینی به تازگی از دایره ی محدودیت محسن چاوشی بیرون آمده و با خوانندگان دیگری کار کرده اند! اما اینکه چرا محسن اینقدر اصرار دارد که بیش از 80% ترانه های آلبومهایش را به این دو اختصاص دهد،سوالی ست که هیچ کس به جز خودش نمی تواند پاسخ دهد!



*همان قله ی خوشبختی که بارها تغییر نام داد! (دلبر خود پسند، رقیب)

** البته که چاوشر وقتی کار بی دلیلی ببیند زبانش تند هم می شود.


پ ن : در آلبوم سیزده خبری از هیچ یک نیست!و از اشعار شعرای به نام نظیر مولوی،باباطاهر، بافقی،و...استفاده شده! امیدوارم این آلبوم بتواند به چاوشی ثابت کند می توان موفقیت را با حضور کمرنگ تر صفا و ارجینی تجربه کرد.


توضیح: این مطلب قرار بود در چند قسمت بیان شود که ترجیح داده شد در یک قسمت در سایت هواداران عنوان شود تا بلکه به جوابی برسد. برای خواندن آن می توانید به لینک اینجا کلیک کنید!

نظرات 11 + ارسال نظر
mersedeh جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 21:55 http://www.chavoshi-century.blogsky.com/

چاوشر عزیز سیر نزولی ترانه معضلی غیر قابل انکار است اما به نظرم خیلی منطقی نیست که تمام تقصیر ها را متوجه صفا و ارجینی بدانیم چرا که این محسن است که ترانه ها را انتخاب میکند و قطعا این ترانه سراها ترانه های دیگری هم دارند که البته ممکن است ضعیف تر باشد اما ممکن هم هست که نباشد!

این امنیت نیلوفری و اعتماد کردن به محمدرضا آهاری جسورانه ترین مطلبی بود که از جمع چاوشی دوستان شنیده ام مخصوصا که بعد از انتشار آلبوم پاکت این شخص! به شدت عزیز شده!
این که چاوشر یا هر چاوشی نویسی نوک پیکان انتقادش را به آهاری (خدای بزرگ!) نشانه رود جسارتی قابل تحسین است که امیدورام بیشتر شود.

گوشه گیری چاوشی از دنیای موسیقی نیست از همه است که طبعا دلایلی دارد شاید همان زخم هایی وقتی بعد از هفت سال میخواهد برایمان نامه بنویسد هنوز از دردشان ناله میکند (کار مدام این روزهایش ناله کردن! شاید آن موقع که زخم میخورد از درد فریاد میکشید الان که نمیخورد به یادشان ناله میکند، گاه دوست دارم عاشقی را کنار بگذارم و بگویم کاش باز هم زخم میزدند! اما نمیشود عاشقی کردن را برایش حتی ثانیه ای متوقف کرد!)

برای این عاشقی که نمیتوانم و نمیتوانیم ثانیه ای ترکش کنیم به شخصه نمیخواهم حضور صفا و ارجینی کمرنگ شود میخواهم و میخواهیم امنیت نیلوفری کمرنگ شود فقط همین!!!

من همه جای صحبتم گفتم که چرا محسن دایره ی خود را وسیع تر نکرده و قرمز کردن (حضور کم رنگ تر) به همین دلیل بود.
قطعا شاهکارهایی نظیر عشق دو حرفی؛رفیق خوب؛کجاست بگو: و... از آثار همین عزیزان است.
فراموش نکنید من قصد ندارم چاوشی یا گروهش را نابود کنم چرا که بدون آنها چاوشر معنایی ندارد.
ممنون از نظرت

فقط دانلود جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:01 http://hassanfulady.blogsky.com/

به وبلاگ من هم یه سر بزن.نظر یادت نره!!!

بهادر شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 13:04

سیر نزولی نه فقط ترانه سرا! بلکه محسن نیز چیزی است که دیگر قابل کتمان نیست...هنوز هم منتظر روزهای برفی می مانیم

قطعا همین طوره. در قسمتهای بعدی به خودش هم خواهیم رسید.

مهدی شجاع شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:55

جالبیش اینه که به یکباره همه چیز با هم سیر نزولی رو داره طی میکنه. ترانه و صدا و ملودی و تنظیم و ... .

دقیقا. به خاطر همین من نوستمو به چند قسمت تبدیل کردم تا بیشتر و بهتر خونده بشه.

شب نویس یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:14 http://man-o-shab.blogsky.com

نقد هات واقعا عالی هستن و کاملا دور از تعصب و این برای یه طرفدار دو آتیشه واقعا حسن بزرگیه.
امیدوارم این نقد توسط خود چاوشی یا اطرافیانش خونده بشه و رو روشش تاثیر بذاره. چون اگه بخواد اینطوری ادامه بده ما باید حسرت ترانه های نابی رو بخوریم که با صدای خاص چاوشی به دل ما می نشست.

ممنون اما چندان امیدوار نیستم.

mersedeh دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:10 http://www.chavoshi-century.blogsky.com/

چاوشر جواب داده ممنون اما چندان امیدوار نیستم
------------------------------------------------------------

انگار همه مطمئنن حرف زدن بی فایده است یا هیچکس نمیبینه یا اگر هم ببینه توجهی نمیکنه!

خدا کنه اینطور نباشه

مرگ یکبار شیون هم یکبار! در سایت هواداران کل این مطلب را با تمامی ریز و درشتش صریح خواهم نوشت تا عکس العمل نشان بدهد.
این بار با یک متن عاشقانه راضی نمی شویم والبته اگر به جوابی که خواستیم نرسیدیم دیگر همه می فهمند او کسی نیست که فکر می کنند!!!!
چند روز دیگر صبر کنید.

سولماز سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:57

تا حالا فکرشو نکرده بودم که دریاچه مرده می تونه همون دوچشم عاشق باشه که خشک شده و احتیاج به باریدن داره!

اما در مورد ترانه به شدت موافقم.
و ماه ها قبل هم تو وبلاگ چاوشی نامه گلایه کرده بودم. اما متاسفانه دیده نمی شه. شاید هم دیده می شه و خونده نمی شه. و متاسفانه شاید هم خونده می شه و اهمیتی داده نمی شه!!

به هرحال همیشه محدود شدن به طور ناخودآگاه تکرار رو به همراه میاره و همیشه هم این تکرار باعث دلزدگی می شه!

به شدت دلتنگ ترانه هایی مثل شادابی، رفیق خوب، کم تحمل، تنگ بلوری و شاهکارهایی از این دست هستم و هستیم.

به نظر من تو این زمینه محسن داره کم کاری می کنه!

البته لولای شکسته در حد یک کورسو امیدوارمون می کنه ...

منتظر قسمت دوم مطلبت هستم.

به هرحال همیشه محدود شدن به طور ناخودآگاه تکرار رو به همراه میاره و همیشه هم این تکرار باعث دلزدگی می شه!
با این قسمت موافقم. دقیقا همین طوره.

اما اینکه محسن کم کاری می کنه به نظرم خیلی نمی تونه درست باشه. به نظرم محسن نمی دونه داره چیکار میکنه. گیجه و این گیجی توی تموم آهنگها موج می زنه.
ممنون ازت

سولماز سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:19

اما اینکه محسن کم کاری می کنه به نظرم خیلی نمی تونه درست باشه.

---------------------------------

منظور من تو زمینه ی ترانه است. به نظر من محسن باید دیدش رو وسیعتر و دست خودش رو بازتر کنه!

تو زمینه ی ترانه که حتما همین طوره. انگار یه جور ترس همیشه باهاشه.

علی آبی دل سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 21:18 http://del-dard.blogfa.com

این بحث این روزا خیلی مطرح و غیرقابل انکاره
نه تنها حضور کمرنگ بلکه حتی با حضور نداشتن اینها هم چاوشی میتونه همون چاوشی موفق سابق باشه شاید به نظرتون این حرف احمقانه بیاد اما میشه...
اگرچه من دوست دار این دوترانه سرا به ویژه امیرم
این ضعف ترانه هارو نمیشه ناشی از انتخاب محسن دونست اگه به سایت رسمیه مثلا ارجینی هم سربزنیم میبینیم شاهکارهایی مثل شبانه تکرار نشده و بعید میدونم بشه...
مرسی محمدجان
موفق باشی

اینکه اونا نباشن. نه واقعا حیفه. اما لازم نیست حتما اینقدر پر رنگ باشن.
شبانه را نگو که داغ دلم را وقتی به ترانه های ژاکت نگاه می کنم تازه می کند.
مرسی علی جان

چاوشیسم شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 19:22 http://www.chavoshism.blogfa.com

ما مجوز نمی دهیم ،نه اینکه نخواهیم ... نه
نمی توانیم ،



http://chavoshism.blogfa.com/post-8.aspx

ش پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 19:03

چاووشی پا بر جاست جاودانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد