پیش لرزه!

این روزها در آستانه ی انتشار سومین آلبوم مجاز محسن چاوشی با نام حریص هستیم! مثل همیشه هواداران محسن چاوشی منتظر وقوع یک زلزله هستند! اتفاقی که به صورت زیرزمینی زیاد رخ می داد اما...

قبل از ژاکت همین حرف و حدیث ها و همین تعریف و تمجیدهایی که امروز از حریص می شود، توسط خیلی ها صورت می گرفت! که نقل قولش از حوصله ی این بحث خارج است اما همه به آن واقف هستیم.با کنار گذاشتن تعارف از دو نگاه پیش لرزه های حریص را بررسی می کنیم:


  • نگاه اول  http://s1.picofile.com/file/6351197182/negahe2.jpg
  1. محسن چاوشی خودش هم می داند که افت کرده و بعد از متاسفم و سنتوری هرگز نتوانسته رضایت هوادارانش را جلب کند! حالا هرچقدر می خواهد خودش را به کوچه علی چپ بزند،بزند! توی کَت من یکی نمی رود که لحن هیچ تغییری نکرده!!!بدون تعارف بگویم،تقریبا پذیرفته ام که دیگر آن صدای با صلابت قبل را نخواهم شنید، اما حداقل می توانم دلم را خوش کنم به اینکه این ناله های دل نچسب! که دندان های شنونده را به هم می چسباند! فاکتور گرفته شود و محسن طبیعی،خودش را آزاد کند، خیلی هم به آهنگ وَر نرود!!
  2. اکثر ترانه های آلبوم از امیر ارجینی ست. بعد از نمایش ضعیف و دور از انتظار او در ژاکت!  در مورد او نگرانم،نمی دانم شاید محسن او را هم با خود به چاله کشانده است.امیدوارم در این آلبوم نه محسن از او خواسته باشد که روی ملودیِ خاصی ترانه بگوید و نه خودش حس تکراری و یکنواخت به آلبوم تزریق کرده باشد!
  3. حضور امیر سرگزی در تنظیم  ها شُبهه ی بازار خرمشهر دیگری را در ذهن ها به وجود آورد،که اگر این طور باشد،معلوم است محسن پنبه های آهنین در گوش خود فرو کرده و این نوشتن ها هیچ فایده ای ندارد.(البته ظاهرا که می گویند آهنگی با سبک و سیاق آهنگ مذکور در آلبوم وجود ندارد)
  4. سپردن بخش عمده ی تنظیمات به یک تنظیم کننده ی جدید با نام کوشان حداد،اثبات گر یک نکته است و آن اینکه چاوشی می خواهد پرده های جدیدی را برای مخاطبانش پس بزند اما سردرگم است. سردرگمی اش را حذف آهاری به اثبات می رساند.(کاری به بهانه هایی که برای حذف او آورده می شود، ندارم!بهانه هایی از قبیل فیلم سازی و... آهاری از نقاط قوت ژاکت بود)
  • نگاه دوم http://s1.picofile.com/file/6351194164/negahe1.jpg
  1. حریص ِ به قول خودش پرتحرک!می تواند رویای تیفوسی های چاوشی باز را برای بازگشت به خویشتن او زنده کند! آلبومی که محسن اینقدر روی موفق شدنش مطمئن است،هیجان مخاطب را قبل از شنیدن تا حد زیادی بالا می برَد.او اگر بخواهد تداعی گر سال های قبل باشد، می تواند به شرط اینکه خبری از صدای اشک مصنوعی نباشد و آهنگ این قدر پربار باشد تا اگر قرار است اشکی در بیاید، نا خود آگاه سرازیر شود.او می تواند یک بار دیگر دیوانه ها را به دیوانه خانه بکشاند.
  2. دیگر ترانه سرای همیشه همراه چاوشی،تقریبا هیچ نقطه ی تاریکی در کارنامه ی کاری اش دیده نمی شود! حسین صفا همیشه در اوج قرار داشته و اگر از ژاکت قراضه ای باقی مانده باشد،به واسطه ی ترانه های اوست! منتظر ترانه های فاخر او در حریص هستم.ای کاش آلبوم های چاوشی با صفاتر بود!
  3. هرکس آهنگ هایی  که کوشان حداد تنظیم کرده را شنیده آنچنان از او تعریف می کند که من را برای شنیدن آلبوم حریص تر می کند! هرگاه این جمله ی محسن را به یاد می آورم که گفت:"حریص آلبوم پرتحرکی ست" ذهنم نا خود آگاه سمت کوشان کشیده می شود! امیدوارم او که سهم بیشتری نسبت به بقیه در تنظیم ها دارد، بتواند محسن را با هوادارانش آشتی دهد.
  4. همیشه در خاطر دوستداران چاوشی از شهاب اکبری به نیکی یاد می شود. تنظیم های ویران کننده او در متاسفم و سنتوری! آنقدر خاطره انگیز است که از  او بتوان به عنوان یکی ازنقاط پُر رنگ امید در حریص نام بُرد! هرچند او هم نمایش جالبی در ژاکت نداشت اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که او در آخرین لحظات به تیم ژاکت اضافه شد و محسن هم در تنظیم هایش تصرف داشت.(حضور امید حجت با تجربه هم می تواند از نقاط مثبت در حریص باشد. او هم می تواند مثل اسلام ولی محمدی با یک اثر در ذهن ها باقی بماند.)

باید منتظر ماند و دید آیا حریص می تواند توده ی ناله های چاوشی در آهنگ های مجازش را با یک زلزله ی n ریشتری واژگون کند؟ امیدوارم در پُست بعدی که پس لرزه نام دارد،از نگاه دوم بیشتر بگویم.

سورپرایز من برای شما: منتظر آهنگی که منتظرش بودیم،در حریص باشید!

نظرات 66 + ارسال نظر
peak of luck دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:14

سلام
اولین پیش لرزه انتشار اسامی بی نظیرحریص توسط thd بود:
1- چمدون 2- پروانه ها 3- غیر معمولی 4- بوف کور 5- غم وشادی 6- حریص 7- پرنده غمگین 8- زیبایی 9- بادبادکای رنکی 10 کافه های شلوغ 11- دلم تنهاس

و در این پیش لرزه حضور اهنگ پرنده ی غمگین بیشتر جلب توجه میکند همان اهنگی که در لیست ابتدایی منتشر شده از البوم یه شاخه نیلوفر توسط اوای باربد قرار داشت...یک اهنگ از سالهای دور .....البته با تنظیم جدید!

پستت بی نظیر بود..... با اسامی حریص تر شدم!
ممنون محمد جان

بله.
در مورد آهنگ پرنده ی غمگین درست گفتی،اینم لینک اون تصویر مربوط به یه شاخه:
http://s1.picofile.com/file/6351085510/kbeyom.jpg

علی هاشمی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:50 http://sinnersland.ir

مرسی از محمد عزیزم...برای پرنده غمگین خوشحالم که برگشت و ...کاش آلبوم های محسن با صفا تر بود...

قربانت علی جان.
مثل اینکه آهنگ شماره ی 6 خیلی واسه همه جذابیت داره.این پرنده غمگین قرار ِ کولاک کنه. مدتهاست منتظرشم.بهتره بگم سالها.

حامد دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 20:18

من که به این البوم خیلی خوشبینم ایشالله که همینطورم باشه ولی امیدوارم این هفته منتشر نشه
بدترین زمان ممکن برای انتشار البوم همین هفتس
دلایلشم بهتر میدونید همه

آره خب از لحاظ سیاسی یک مقدار اوضاع مناسب نیست. اما به احتمال قوی آلبوم همون 26 یا 27 که محسن گفت به بازار میاد. خصوصا اینکه تصویر دنیای هنر هم الان توی سایتش آلبوم رو معرفی کرد.
امیدوارم آلبوم هممونو ارضا کنه.

حامد دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 20:37

علاوه بر سیاست یه چیز دیگه هم هست اونم همزمانی انتشارش با سیاوش قمیشی هست به هر حال یه زمانی اون اوایل تو البوم نفرین سلطان چاوشی یه کم تقلید کرد ه بود از سیاوش و همزمانی این دو البوم باعث میشه یه سری حسود از اب گل الود ماهی بگیرن و باز اون بحثا رو پیش بکشن
tdh که همیشه تو سایتش چند روز قبل اومدن محصولاتش میزنه رو سایتش مثلا فیلم سن پطرزبورگ از چهارشنبه هفته قبل خبر انتشارشو با تاریخ زده بود تو سایتش که یکشنبه میاد تازه با یه روز تاخیر امروز اومد در حالی که تازه امروز تو سایتش البوم حریص معرفی کرده و تاریخ انتشار هم براش مشخص نکرده من که امیدوارم این هفته نیاد
جالب اینجاست که سایت های موزیک ما و موزیک ایرانیان هم هیچ خبری راجع به البوم نزدن!!!

اون یه سری که همیشه هستن. قطعا همزمانی این دو آلبوم از این دو استاد می تواند هریک از آنها را تحت تاثیر دیگری قرار دهد.
من دوست دارم حریص به جنگ با یادگاری برود و پیروز شود تا اینکه از ترس مورد توجه قرار نگرفتن دیرتر منتشر شود.

سام دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 21:24 http://www.greedy.blogsky.com

سلام محمد
اول ممنون بخاطر جواب دادن به اون دوتا سوال مرسی ازت

مطلبتو خوندم و چقدر قشنگ یه جاهایی حرفای دل منو فریاد زدی

او می تواند یک بار دیگر دیوانه ها را به دیوانه خانه بکشاند.
ای کاش آلبوم های چاوشی با صفاتر بود!

خیلی عالیه و شدیدا باهات موافقم
در مورد سورپرایزهم ... بعد شنیدن البوم میام . منتظر پس لرزه هستم...
مرسی ازت

یا حق

خواهش می کنم.
حرف دل همه ما یکی ست. در آستانه آلبوم حسم خیلی بهتر شده.

علی آبی دل دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:05 http://www.abidel.blogfa.com

سلام

امیدوارم ....امیدوارم و باز هم امیدوارم

منتظر سورپرایز آلبوم هم هستم...انگار همه بدجور عطش این تراک و دارند

مرسی

من هم امیدوارم و البته منتظر.

peak of luck دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:26

دوباره سلام

علاوه بر اسم پرنده ی غمگین اسم بوف کور هم منو جذب کرده...!
اسم کتاب صادق هدایت روی یکی از ترکهای البوم محسن چاوشی!! خیلی جالبه...
فکر کنم شاعرش صفا باشه....حدس میزنم!

واقعا قراره این زلزله چند ریشتری باشه!
ببخش دوباره اومدم..

خیر. بوف کور از ارجینیه.
خواهش می کنم شما هرچند بار که خواستی بیا.

فروغ دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:50

در حضور لحظه نوازش صدای تو
یک ترنم سپید عاشقانه می شوم
نازنین من دوباره در ترانه ای طلوع کن
در گذار داغ واژه ها با تو همترانه میشوم

کلن امشب همینجوری میام حرف بزنم ترانه میشه اینم نمی دونم چیه ترانه س هذیونه به هرحال هیجان دارم دیگه ...

مرسی محمد جان از پستای خیلی خوبت

فوق العاده بود عاشقانه ت.
همه هیجان داریم فروغ جان تا این لحظه های آخر عبور کنن.

مهدی شجاع دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:37 http://chavoshi-century.blogsky.com/

تو هم که یه جوری از این آلبوم تعریف کردی:D
دیگه وسوسه نمیشم :D
فقط البوم بیاد.
حرفاتو قبول دارم.مخصوصا نگاه دوم شماره 4

سعی کردم از دو دیدگاه بررسی کنم. نگاه اول کوچکترین تعریفی فکر نمی کنم داشته باشه. در نگاه دوم هم به توانایی محسن و تیمش اشاره کردم.
آره آلبوم بیاد،صحبت می کنیم.

فرزاد سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:13

پرنده ی غمگین و ۱۱ ترک شدن آلبوم
یعنی چندتا از این سورپرایز ها واسمون داره؟
خیلی استرس دارم. خودمونیما سلطان یه پا اصغر فرهادی شده آلبوماش مثله فیلمایه فرهادی استرس داره

موافقم.
جدایی نادر از سیمین کُشت منو. هیجانش خیلی خوب بود.
تشبیه محسن به اصغر فرهادی رو خیلی پسندیدم. مرسی.
یکی از دوستان می گفت می ترسم آلبومو بگیرم 12 تا آهنگ باشه :)

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:51

در حضور لحظه نوازش صدای تو
یک ترنم سپید عاشقانه می شوم
نازنین من دوباره در ترانه ای طلوع کن
در گذار داغ واژه ها با تو همترانه میشوم
پر بده پرنده های بغض بی بهانه را
می خزم به روی مرگ و بهترین بهانه میشوم
بیا دوباره بر مزار های شعر های من ببار
زنده کن مرا که از قیامتت نشانه میشوم
گرجه من خزانم و تخیلم به دست باد
مثل حجم سروها با تو سبزو جاودانه میشوم

ادامه داره ...

فعلن داره می جوشه و بیت بیت لحظه ها مو غزل کرده تا ببینم به کجا میرسه
امیدوارم فردا و طلوع حریص زیباترین مقطع باشه برای شعر زیبای انتظار همه دوستان

امیدوارم طلوع حریص غروب ناکامی های اخیر باشد.
مرسی فروغ جان

َشهاب رضا سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 http://shrz.blogfa.com

ممنون محمد جان در واقع آلبوم حریص برگ برنده ی چاوشی هست و با توجه به ژاکت که ضعیف بود هوشمندانه عمل کرد آْبوم سنتی 13 رو زودتر نداد
حریص رنگ گذشته رو داره

این رنگ گذشته هم خیلی مهمه.
امیر گفته بود آلبومی به یاد سالهای دور.

peak of luck سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:29

بازم سلام (چون گفتی هر وقت خواستی بیا پر روم کردی!:دی)

راستش حالم خیلی گرفته شد که حسین فقط 3 ترک داره ... کاش ترکهای بیشتری داشت .. تازه بوف کورم (همون طوری که فهمیدی) از امیر ارجینی هست(اگه نمیدونستی برو سایت موسیقی ایرانیان)....البته این امید که باز هم سه گانه دیگری از حسین خواهیم شنید خیلی عالیه و جالب اینکه دو ترک از این سه تا رو مثل ژاکت خود محسن تنظیم کرده(پروانه ها و کافه های شلوغ)...و جالبتر اینکه پرنده ی غمگین هم از حسین هستش ...(فکر البوم داره دیوونم میکنه!!)

حالا البوم امروز جایی منتشر شده یا کلا فردا منتشر میشه؟

درسته.
پرنده غمگین به قدری ویران کننده هست که جبران حضور کم صفارو بکنه.امیدوارم محسن این ترانه ی رویایی رو خوب اجرا کرده باشه.
اگه قرار باشه این هفته بیاد امروز نمیاد.
من حدس می زنم آلبوم شنبه یا یکشنبه بیاد.

علی هاشمی سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:07 http://sinnersland.ir

من حدس می زنم آلبوم شنبه یا یکشنبه بیاد. (چقدر بد...ناراحت شدم.)

شایدم فردا بیاد. من رو حساب حس خودم می گم آلبوم هفته ی آینده میاد علی جان.

پیام سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:13 http://khater.blogsky.com

سلام خوب هستین شما نمیدونم الان که سه شنبه هستش آلبوم اومده یا نه من که در شهرستانم هنوز خبری نشده دارم داغون میشم واسه آلبوم به نظر میاد که این البوم محسن مثل گذشته محکم خونده خدا کنه و اما آهنگ پرنده ی غمگین که بیصبرانه منتظرش بودم که چی شد که خدا شکر اومد اما بایستی قبلا این اهنگو گوش میکردم در البوم یه شاخه نیلوفر اصلی که اهنگهای دیگه ای هم داشت به اسم منو ببر از یاد . انتقام. کابوس.زخم. و همین پرنده غمگین که اومد موندم اینای دیگه کی میاد ؟ البته به نظرم این اهنگ غیر معمولی پرتحرک میاد به اسم شاید اسم جالبی داره و غم و شادی و زیبایی و کافه های شلوغ به نظرم مثل بازار خرمشهر میمونه شاید نمیدونم به هر حال راستی یادم رفت بگم اگه دوستان عزیز آلبومو گرفتن به مام بگین که کجاها اومده ممنون میشم ازتون محمد جان شمام مارو یاری کن موفق باشید یا علی خداحافظ.

هنوز که خبری نیست. خبری شد حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد.
علی بحرینی خیلی دوست داشت محسن یکی ازترانه هایش را بپسندد که سرانجام این اتفاق برای؛غیر معمولی؛ افتاد. باید ببینیم آیا این آهنگ می تواند نظر هواداران را نیز جلب کند؟
کافه های شلوغ و بازار خرمشهر؟ شباهتشان به نظر من از صفر هم کمتر است. حسین تو تِم 6&8 و اینا اصلا نمی تونه ترانه بگه چون فکر نمی کنم چندان با روحیه اش سازگار باشه.

پیام سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:10 http://khater.blogsky.com

ببخشید من بازم اومدم محمد جان راستی خواستم بگم این آهنگهای دیگه که در یه شاخه نیلوفر قبل بود چی شد آیا ما میتونیم گوش بدیم یا نه مثل پرنده غمگین.منو ببر از یاد . انتقام. کابوس.زخم ممنون میشم که بگی جریان اینا چی شد اگه خبر داری؟ موفق باشی خداحافظ.

شاید درآلبومهای بعدی آن ها را نیز مثل پرنده ی غمگین بشنویم.
مثلا درمورد همین پرنده ی غمگین بایدبگویم در آن زمان مشکلاتی برایش به وجود آمد که در یه شاخه قرار نگرفت.

فرزاد سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:06

به نظرت منظور از ریتمیک چیه؟
حدس میزنم دلم تنهاس اسپنیش باشه شایدم راک فکر میکنم محسن آلبومو با راک یا اسپنیش تموم کنه

ریتمیک به نوعی همون شاد هست. البته نه مثل بازار خرمشهر. احتمالا شعر خیلی خاصه.
من فکر می کنم پرنده غمگین اسپنیش باشه.

john_chavoshi سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:33 http://chavoshi-kade.vcp.ir

حریص به بازار امد http://www.tdhfilm.com/index.php?option=com_content&view=article&id=103:haris

{بهترین آلبوم سال در آخرین ماه سال }
{"حریص " محسن چا وشی به بازار آمد}
یک مقدار بین این دو جمله که هردو در متن خبر تصویر دنیای هنر هستند،تناقض دیده می شه. چون الان که توی بهمن ماه هستیم و آخرین ماه آلبوم هم اسفند هست! نمی دونم والا. خوش بینانه ش فردا میاد آلبوم. امروز بعید می دونم خبری بشه.

اکبر دیبا سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:42 http://dibalyric.blogfa.com

حضور کوشان حداد بیشتر نگران میکند تا خوشحالی .

حدادی که دیگر حداد نیست و به قول خودتون رفت تو چاله .

سرگزی بهترین مهره ی آلبومه . شک نکن .

حجت با تجربه است خوب گفتی اینو .

آلبوم مثل ژاکت نخواهد بود همانطور که ژاکت یه شاخه نیلوفر نبود .

رفته رفته رو به آلبوم های ... تبدیل میشود .

شاید شیش و هشتش متفاوته .

من ارجینی رو گفتم شاید به چاله کشیده شده باشه.
در مورد کوشان و حتی خود امیر باید منتظر ماند. باید منتظر ماند.

جواد سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:04

سلام.

عالی بود.
ببین چه انرژی میدی محمد ما تو کافی نت پریدیم هوا:دی
با تمام حرفات موافقم به خصوص اون قسمتیش که در مورد شهاب بود...
راستش رو بخوای من زیاد به اون سه نفر فکر نکردم.شهاب خودش یه دنیاست!!!
اون پی نوشت قرمز رنگت هم که بدتر ولع مارو بیشتر کرد!

پی نوشت:

جمع حریص ندیده ها ! ! ! ! ! ! ! جمعه تو وبت
یه وب سایت هواداران بزنی بد نیست:دی

لطف داری جواد جان.
اینجا یک جای کوچیکه واسه دلتنگی از مرد زخمی.
شهاب رو خوب اومدی.

سولماز چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:50

خیلی هم به آهنگ وَر نرود!!

با این جمله به شدت موافقم. (بیشتر از موافق!)

نمی دونم چرا همه خیلی به حریص امیدوارن. حتما یه چیزی هست که این امیدواری هم هست.

در مورد صفا هم خیلی خوب گفتی. آلبوم با صفاتر به مذاق تیفوسی ها بیشتر خوش میاد.

ولی به ارجینی هم بی نهایت امید دارم. خدا کنه با چاوشی برگردن!

کلا تعبیرات خیلی جالب و دوست داشتنی بود. این روحیه شاعرانت داره به نوشته هات هم اثر می کنه. خیلی خوشحالم.

سورپرایز رو یه جورایی می تونم حدس بزنم!

ممنون سولماز جان.
امیدوارم که امیر هم بتونه امیر دو حرفی و تنگ بلوری و... باشه.
منتظر و امیدوارم همچنان.

مهدی چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:52

من که منتظر یه عروس من و یه ابرای پاییزی هستم با شکل و شمایل جدید و به نظرم این اتفاق می افته. خیلی خوشبینم به حریص.و یه چیزی محسن خودش هم راک تنظیم کرده؟ تو جواب سوالات گفته بود یکی دوتا راک هم براتون کار کردم.یه دونه که امید تنظیم میکنه یکیش هم که خودش.موفق باشی محمد جان

نمی دونم. اما این رو می دونم که محسن یک مقدار از فضای راک فاصله گرفته و با دور شدن محمد رضا،اعتقاداتش در این زمینه تغییر کرده.
مرسی مهدی جان.

Alireza_Mohsen چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:58

سلام محمد جان. واقعاً عالی بود.
این تنها آلبومی هست که به یاد سال های دور تولید شده؟ امیدوارم اینطور نباشه.
باز هم ممنون. راستی امروز 4 شنبه هست اما هیچ چیزی مشخص نشده. سایت TDH هم که با پهنای باند مواجه شده!

محسن باید تو این آلبوم خودش رو پیدا کنه.
والا می گن آلبوم فردا میاد. اما من باز هم بعید می دونم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 17:09

محسن گفت فردا البوم میاد.هوراااااااا محمد دیگه سایت و راه اندازی کنین حامیان محسن تو نت کم نیستن ولی پراکنده شده اند اگه از امشب باز بشه خیلی به حریص کمک میکنه.ممنون محمد

من بعید می دونم فردا بیاد.
سایت آماده ست. احتمالا فردا باز میشه. یک مشکلی هست که به محض برطرف شدن،سایت فعال خواهد شد.

peak of luck چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 20:21

سلام
به سلامتی سایت باز شد ولی چرا اینجوریه؟! کامل نشده نه؟
حالا ما باید حرف محسن رو قبول کنیم که گفته البوم فردا توزیع میشه یا حرف سایت که گفته ۳۰ بهمن و ۱ اسفند؟!

سایت کامله. و کارایی بیشتری داره.
قبلا هم گفتم احتمال انتشار آلبوم در این هفته چیزی نزدیک به صفر هست.

ماسوله پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 00:03

سلام...من خودم از هواداران عامه پسند محسنم...اما توجه کنید که ترانه صرفا نباید گفته شود و بعد آهنگ شکل بگیرد..در حال حاضر در موسیقی دنیا ترانه در خدمت ملودی است و ابتدا ملودی گفته می شود و بعد ترانه....این را هم در نظر بگیرید که محسن باید پیشرفت کند و اگر بخواهد به همین پاپ خواندن ادامه دهد همچون رضا صادقی به تکرار رسیده و جایگاهش سست می شود.چرا همه می گویند ژاکت ضعیف بود..ژاکت تراک های خیلی خوبی چون:خنده...دلشوره...لولای شکسته...دور آخر...بخون امشب...دریاچه مرده...چاردیواری...اسیری...یه نمونه از ترانه های در اختیار ملودی کار چاردیواریه که همه چیزش از ترانه تا آهنگ و تنظیم با هم هماهنگه و یه دست ولی اشکالشهمون کاور بودنش البته 30 درصد

محسن 1 ماه پیش تو فیس بوک بهم گفت:در حریص هاوس کار کرده و کارها خوب روی شعر ها نشسته

دوستان به کوشان اعتماد کنید و بیایید با محسن پیشرفت کنیم

به قول سیروان:هنرمند خودش باید مسیر خودش را انتخاب کنند و هوادارانش را به دنبال خودش بکشاند.

ممکنه به قول شما ترانه در خدمت ملودی باشه و آهنگ خوبی بشه. اما به نظر من این طوری احساس ترانه سرا تا حدودی مصنوعی میشه. باید همه چیز رو جور در بیاره. شاید از یه سری کلمات به واسطه وزن مورد نظر ملودی نتونه استفاده کنه و... در نهایت میشه یه چیزی مثل چاردیواری که من سوای تقلید از این حیث اصلا قبولش ندارم و توی صحبتهای محسن هم می بینم که شدیدا از چاردیواری به عنوان تجربه ای ناموفق نام می بره.
اعتماد به کوشان رو موافقم. حرف سیروان هم حرفی قشنگیه. از یه جنبه هایی موافقم.

اشکان پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:54

سلام ببخشید البوم امروز میاد دو روز گذشته من شیراز هستم نمیدونید امروز میاد ؟

ظاهرا پخش آلبوم به هفته ی آینده موکول شده.

sa999 پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 16:14

این کد فعال سازی چیه؟میرم تو ایمیلم بازش کنم فیلتره

نمی دونم. بهتره از افرادی که عضو شدند،بپرسی. من هنوز عضو نشدم.

نوید پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 22:12

سلام
بازم مثل همیشه تایپیک هات عالیه
به نظر من تو تنها وبلاگی هستی که به صورت حرفه ای به تحلیل کارهای چاووشی می پردازی
با حرفات موافقم ولی باید به فکر چاووشی هم باشیم امان از اون وقتی که کار یه هنرمند به تکرار و یکنواختی برسه
به نظرم اگه یه هنرمند کارش به تکرار برسه یعنی مرده
چاووشی خودش اینو خیلی بهتر از ما درک کرده داره سعی میکنه از این اتفاق فرار کنه درسته یه کم سردرگمه ولی بهتره بزاریم راهشو پیدا کنه من مطمئنم محسن راهشو پیدا میکنه فقط بهش وقت بدید
بهتره ما هواخواهاش به جای تحت فشار گذاشتن و انتقاد و گلایه از تغییر سبک همیشگیش بزاریم راهشو پیدا کنه

ممنون.
تا حدودی با حرفات موافقم. امیدوارم محسن این بار بتواند خودش باشد!

ماسوله جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:45

سلام...در ادامه صحبت های دوست خوبمان آقا نوید باید بگم محسن چاوشی باید پیشرفت کنه ...در موسیقی پاپ خودش رو اثبات کرد و از سال 85 تا همین 89 روی سکوی اوله و باید کم کم به سمت راک بره البته سافت راک و گاهی اوقات پاپ راک...من با اینکه تا دو سال پیش فقط پاپ گوش می کردم ولی وقتی آثار راک ارزنده سیروان و رضا یزدانی رو شنیدم کم کم به فکر پیشرفت افتادم...آقا محمد نظرت درباره ساعت 25 یزدانی چیه؟

زمان می بره به اون سمت رفتن.
ساعت ۲۵ خیلی خوبه. اما کلا رضا یزدانی مخاطبش خاصه. من خودم بعضی از آهنگاشو واقعا می پسندم.آهنگ مش رمضون رو خیلی پسندیدم.

فروغ شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 14:33

پرنده غمگین زیباترین ترانه ای که از محسن شنیدم فوق العاده س.............

این همان سورپرایز بود.
بگو چه مرگته...

اشکان شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:22

سلام ببخشید ...
من شیراز هستم خبر دارید البوم به غیر از تهران جای دیگه اومده ...

تا فردا آلبوم در سراسر ایران پخش میشه.

پیام شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 19:51 http://khater.blogsky.com

سلام خوب هستین شما به نظر من آهنگ بوف کور هم یه شاهکاره که دیگه نمیشه تکرارش کرد.

آلبوم باید شنیده بشه فعلا.

peak of luck یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:49

سلام

ورود البوم رو بهت تبریک میگم

در نگاه اول البوم از ژاکت بهتر به نظر میرسه... ولی برای مقایسه با البوم های دیگه زوده ..باید بهش زمان داد...

یه نکته خیلی خوشحالم کرد اونم اینکه محسن با این که متوجه تغییر لحن خودش نمی شد!!!! ولی توی این البوم سعی کرد که لحنش رو بهتر از ژاکت کنه...این بهترین نکته البوم تا این لحظه بوده...(البته به نظر من)

مرسی بابت این نظر که با تمام و کمال موافقم.تکرارش می کنم:

در نگاه اول البوم از ژاکت بهتر به نظر میرسه... ولی برای مقایسه با البوم های دیگه زوده ..باید بهش زمان داد...

یه نکته خیلی خوشحالم کرد اونم اینکه محسن با این که متوجه تغییر لحن خودش نمی شد!!!! ولی توی این البوم سعی کرد که لحنش رو بهتر از ژاکت کنه...این بهترین نکته البوم تا این لحظه بوده..

بازم مرسی.

مهدی یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 20:36

محمد نظرت رو راجع به البوم بده نمیگم جزیی چون باید یه ماهی شنید و بعد نظر داد ولی کلی بگو میخوام ببینم پسندیدی یا نه! من که خیلی خوشم اومد محسن حریص و خیلی خوب اجرا کرده و یه چیزی چرا دیگه به سایت نمیای ؟یکی هست به اسم محمد تویی؟

نظرمو میدم ولی الان نه! باید به آلبوم زمان داد که تا جایی که می شه شنیده بشه و شکوفا بشه.
خیر اون نام کاربری متعلق به من نیست.میام،نگران نباشین. به بقیه هم بگو که اون من نیستم.

john_chavoshi یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:35 http://chavoshi-kade.vcp.ir

این عکس رو ببینید دیگه هیچی نمیگم
فقط بدونید طرف قبلا یه سایت در مورد یگانه داشته که دومین سایت پربازدید اونا بوده
http://www.up.iranblog.com/images/fugfbfmdjtp398ulpts.jpg

میخوام بگم البوم یه چیزی شد که دیگه کسی نتونه بگه کاش محسن مثل متاسفم بخونه
بوف کور غم و شادی حریص بهترینه بهترین ها بودن
البته انتخاب کردن این سه تا هم 2 روز طول کشید برام
اگه بخوام یکی رو انتخاب کنم فکر کنم دیوونه میشم

!
باید روزها بگذرن. واسه تعیین این چیزا خیلی زوده!

پیام دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:19 http://khater.blogsky.com

سلام اقا محمد خوبین شما به نظر شما آهنگ پروانه ها لحن محکم و خوبی داره مثل آلبوم متاسفم محکم و با صلابت خونده این نظر منه توی آهنگ پروانه ها این لحن محکم شنیده میشه من که خیلی خوشم اومد نظر شما چیه؟

نظر من: شاید بهترین آهنگ آلبوم!
زمان بهتر مشخص می کند.

پیام سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:56 http://khater.blogsky.com

ببخشید بازم اومدم میخواستم اینو بگم که موافقین که لحن محسن بهتر شده تو همین آهنگ پروانه ها محکم خونده؟ هوادارا اینو ازش میخوان چرا نباید اینطوری بخونه؟

موافقم.
مفصل در مورد آلبوم صحبت خواهم کرد و کلیه آهنگ ها را مورد بررسی کلی قرار خواهم داد.

علی هاشمی سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:38 http://sinnersland.ir

یه جای کار هنوز میلنگه....باید بگذره تا بفهمیم.

می گذره
این دل خوشیا!

Alireza_Mohsen چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:04

من تازه تونستم آلبوم رو گوش بدم. خیلی عالی بود.
این آلبوم برای من خیلی محشره. البته مسلماً همه این نظر رو ندارن.
اما من احساس می کنم لحن محسن در تراک پرنده ی غمگین همون لحن یه شاخه نیلوفر و ژاکت هست.

باید آلبوم رو بیشتر گوش داد تا بتوان نظر بهتری در مورد کیفیت آن داد.
در مورد پرنده غمگین معتقدم که محسن می توانست اجرای بهتری داشته باشد. البته امید حجت تنظیم قابل قبولی انجام داده است و ...
در پُست بعدی مفصل برای آلبوم خواهم نوشت!

حریص چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:40

سلام آقا محمد:قطعات چمدون.حریص.زیبایی.غیر معمولی

هاوس......قطعات کافه های شلوغ و پرنده غمگین در فضای

سافت راک و تعدیل راک......قطعات پروانه ها.دلم تنهاس.بوف

کور و بادبادکای رنگی پاپ هستند و غم و شادی در سبک

اسپانیش درست می گم؟؟؟؟؟

لحن محکم محسن مثه متاسفم کاملا در تراک های حریص.پروانه ها.زیبایی.غیر معمولی و دلم تنهاس واضحه!!!!!

البته شاید تراک های دیگه هم باشه.

راستی اگه می شه به آقا فرزاد بگید کاور ها رو با کیفیت اصلی بذارن (البته منظورم اون کاوریه که توش شعرها هم هست.چون حریص دو نوع بسته بندی ولت داره یکی معمولی و یکی هم کتابی با ترانه های حریص)

تقریبا درست گفتی.فقط غیر معمولی،شش و هشته.
غم و شادی البته تنظیم ترکی هم داره به نظرم. هم ترک و هم اسپنیش.
حتما می گم. بله متاسفانه در یک نوع بسته بندی اصلا متن ترانه ها موجود نیست.

اشکان چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 17:22

سلام ببخشید من خیلی دوست دارم بدونم تنظیم کننده چه کار میکنه اینو جدی میگم اگه میشه یه خورده واسم توضیح بدید ممنون میشو.باز هم می گم که واقعا نمیدونم .... اگه زحمتی نیست ...ممنون میشم واسم email کنید

این سوال خیلی ها می تونه باشه.
ببینید آهنگساز ابتدا آهنگ را از ذهن خود روی کاغذ می آورد،کسی که باید آهنگ را از روی کاغذ درک کند و با احساس خود آن را به نوازنده و شنونده تقدیم کند،تنظیم کننده است. آهنگ را او نساخته اما بدون او نیز آهنگ خام به آهنگ کاملی برای شنیدن تبدیل نمی شود. در این بین او از هر ایده و وسیله ای برای ارائه آهنگ و همچنین زینت بخشیدن به آن تا آنجایی که به ریتم مورد انتظار آهنگساز ضربه نزند، استفاده می کند.
امیدوار متوجه منظورم شده باشید. البته بحث تنظیم بسیار مفصل است. سعی می کنم بعدا یک پُست در این رابطه بزنم.

جواد پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:54

سلام!
اقا این پروانه ها قدرت دیوانه کنندگیش فوق استثناییه!
یه نکته:اگه من شهاب رو به عنوان استاد تنظیم های اسلو معرفی کنم نظر شما چیه؟
افرین به کوشان!در حد چاوشی کار کرد!
من که حال کردم!
متاسفانه تصویر دنیای هنر توی پخش یه کار اماتور انجام داد!
اونم دادن البوم به تمامی بقالی ها(:-D)بود!
(طرف یه مغازه ١٠ متری داره توش ٥ تا پفک ریخته!حریص میفروشه!
محمدجان این بده یا خوب)
این کار باعث شد فروشگاه های بزرگی مثل هفت حوض-مترسک-اریکه ایرانیان فروششون زیاد به چشم نیاد
خوشحال میشم یه خط راجب کاور بنویسی!
من هنوز هم کاور فرزاد رو بهتر میدونم!لااقل شیک بود!
خسته نباشی محمدجان

پروانه ها،حرفها دارد!
شهاب که استاد اسلو هست اما من حرف محسن رو به هیچ وجه قبول ندارم که گفت تخصص شهاب فقط اسلو هست! بهترین ترنس محسن یعنی "خیانت" توسط شهاب تنظیم شده!
کوشان خوب کارکرده تقریبا.
در مورد تصویر دنیای هنر هم باید بگم به نظر من فروش تو سوپری ها بد نیست! این کار به فروش اورجینال کمک می کنه. البته قطعا یک سری معایب هم داره.در مورد کاور بعدا خواهم نوشت.

علی هاشمی پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:49 http://sinnersland.ir

مصاحبه آخر محسنو دوس نداشتم...اتفاقا کنارش داشتم امروز مصاحبه ای که با آهاری رفته بودن همشهری جوانو میخوندم توش نوشته بود با محمد رضا که صمیمی ترین دوست منه به خاطر قضیه عکس دعوامون شد یه بار...الان همش یکی دوسال گذشته محسن زمین تا آسمون عوض شده...نباید خودشو دسته هرکسی بده مثل هرکسی بشه...هرچقدرم که بگیم اگه مستقیما بگیم با یه دندگیشو انکار کردناش مواجه میشیم.کجاس الان صمیمی ترین دوست محسن؟حاضرم همه این آلبومارو بدم تا اون محسن وبلاگ نویس مهربون برگرده.راجع به شهاب خوب صحبت نکرده بود محسن...نمیدونم شاید اون رو هم مثل آهاری و راک گذاشته کنار...

حذف آهاری رو من هم نمی تونم قبول کنم. واقعا حیف بود. کاش حداقل یک آهنگ را به او سپرده بود.
ای کاش طلسم نبودن عکس محسن روی کاور نمی شکست!
به نظر من تنظیمای شهاب به خصوص توی بادبادکا و دلم تنهاس بهترین تنظیمای این آلبومه!
منکر تنظیمای بعضا خوب کوشان نمی شم اما ای کاش محسن برای تنظمیها این چنین خط کشی نمی کرد!

Alireza_Mohsen جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:06

محمد جان از لحن محسن توی این آلبوم خوشتون اومده؟
به نظرتون اون ناله ها به محمد رضا آهاری ربطی نداشته؟

من از این آلبوم خیلی خوشم اومده. به نظرم تنظیم های کوشان هم فوق عالی بودن.

من با حضور محد رضا آهاری موافق نیستم.

اگر بخواهیم ناله ها را به محمد رضا ربط بدهیم بی انصافی ست. یعنی محسن از خودش اختیار نداشته؟
البته من لحن محسن رو در این آلبوم بهتر از یه شاخه و ژاکت می دانم.
پسندیدن یا نپسندیدن تنظیم تا حدود زیادی به سلیقه ی شخصی هر کس بر می گردد. من دوست دارم شخص تحصیل کرده ای چون محمد رضا در کنار محسن فعالیت داشته باشد. البته فقط دلیلم برای این حضور تحصیلات بالا نیست.

بهادر جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:16

چطوری محمد ؟
یکم دیر شد چون صبر کردم همه نظرا بیاد و بعد نظر بدم.

اولا" که خودتم می دونی من هنوز تو خیلی موارد رو اهاری مشکوکم به دلایلی که خودتم می دومی و از طرفی این تجربه های جدید رو که محسن انجام میده واقعا دوست دارم
در باره آلبوم چیزی که مشهوده اینه که تا اینجا به کلی موفق بوده ، امیدوارم این سیر پیشرفت ادامه داشته باشه.

راستی آسمون خیسه . . .

قربانت بهادر جان.
اشتباه نشود،آلبوم تنظیم های خوبی دارد. من خودم تنظیم های شهاب را بیشتر از محمد رضا می پسندم.فقط با حذف کامل او مخالفم. وگرنه آلبوم در زمینه ی تنظیم آنقدر ضعیف نیست که بخواهیم بر نبودن آهاری خورده بگیریم.
خیس ترم میشه!

اشکان جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:10

ممنون اگه میشه حتما پست بزارید .

حتما.

Alireza_Mohsen جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 17:30

راستش من هم دلیل محکمی بر تاثیر آقای آهاری بر روی لحن محسن ندارم اما شواهد چیز دیگه ای می گه.
ورود آقای آهاری مصادف بود به ایجاد ناله های نامناسب بر روی صدای محسن عزیز و حالا حضور نداشتن آقای آهاری مصادف شد با حذف ناله ها و شباهت بسیار زیاد لحن به آهنگ متاسفم. من تنها بر این اساس نظر دادم. اگر حضور آقای آهاری در آلبوم های دیگه باعث تغییر در لحن محسن نمی شه این حضور می تونه عالی جلوه کنه.

آقای آهاری در زمینه ی موسیقی تحصیل کردن؟ اگه اینطوریه چرا در تنظیم های راک که انجام می دادن از درام استفاده نکردن؟ شاید سوال مسخره به نظر برسه اما درام یکی از ارکان اصلیه این سبکه. من به یکی از دوستام که هرگز کار های ایرانی گوش نمی دن و تنها به کارهای راک و متال گوش می دن آهنگ خنده رو پیشنهاد کردم اما ایشون بعد از گوش دادن به کار چند ایراد اساسی گرفتن که یکیش همین نبود درام بوده. البته باز من نمی گم نبود درام تقصیر آقای آهاریه.
توی این آلبوم می بینیم بر خلاف بسیاری از انتظارات اولیه کار آقای سرگزی خیلی خوب بوده(به نظرم من یکی از بهترین کار های آلبوم بوده) ایشون در این کار که اصلاً راک نبوده از درام استفاده کردن که به نظر من تاثیر بسیار عالی داشته.
نکته ی عجیب دیگه اینکه نام درامر بر روی پاکت درج نشده.

خب ظاهر امر شاید اینطور باشه که شما می گی. اما اگه اینطور باشه،به نظر من بازم محسن بیشتر مقصره. چون هیچ اختیاری از خودش نداشته.
به نظر من تنظیم خنده قوی ترین تنظیم موجود در آلبوم ژاکت هست، به همراه اسیری.
قطعا هیچ تنظیمی بدون نقص نیست اما احساس موجود در آهنگ های آهاری آنقدر قوی هست که برای من کد گرفته.
راک آهاری ایراد زیاد داشت،به همین خاطر می گویم ای کاش حداقل محسن یک آهنگ را به او می سپرد. آن وقت بهتر می توانستیم قضاوت کنیم.

[ بدون نام ] جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 17:51

. تو مصاحبه محسن نگفته که شهاب خوب تنظیم نمیکنه , گفته کوشان بهتر از شهاب میتونه ریتمیک تنظیم کنه که انصافا خوب هم گفته. و یه چیزی شاید گفته ی محسن درست بوده باشه که گفته درگیر فیلمنامش شده. به نظر من که امید با استفاده از تجریبه ی خود خیلی میتونه بهتر از اهاری تنظیم کنه.

من مقایسه را اینگونه نمی پسندم. ضمنا در بعضی قسمتهای تنظیم پرنده غمگین از یکی از آهنگهای یه شاخه الهام گرفته شده. که البته در این مورد حس محسن را بیشتر دخیل می دانم. به نظر من امید حجت تنظیم خوبی انجام داده اما این دلیل موجهی برای حذف محمد رضا نیست.
محسن در مورد شهاب گفته بود او تخصصش فقط اسلو هست در صورتی که من به هیچ وجه این را قبول ندارم. شهاب امتحان خودش را در اکثر سبک ها پس داده است.

مهدی بیرامی جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:58

محمد دیدی تو ترک حریص محسن چه لحنی داره. عاشق این ترک شدم.تو پست بالایی نوشته بودم منتظر اهنگی مث عروس قصه هستم که فک میکنم انتظارم بیهوده نبوده.تنظیم شهاب تو دلم تنهاس بینظیره .
کافه های شلوغ رو هم خیلی دوس داشتم.ولی راجع به اهاری اهاری محسن کارشه دیگه هر از گاهی تنظیم کننده ش رو تغییر بده که حقش هم هست بخواد با کی کار کنه.

لحن حریص رو منم می پسندم. برای تمام آهنگها خواهم نوشت. اما حالا ی کم زود است برای بررسی موشکافانه.
قطعا حقشه. همه ی صحبتهایی که من می کنم از دیدگاه خودم هست که دوست دارم آن را برای محسن در وبلاگم بنویسم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد