...

http://s1.picofile.com/file/6531915490/2319_2_.jpg


[+] این هم هدیه چاوشر به هواداران محسن چاوشی


پ ن: [+]

نظرات 42 + ارسال نظر
جواد سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:56

و اینست چاوشر!
خسته نباشی اساسی! تولدت مبارک چاوشر

فریده سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:14

ممنووووووووووووون
فوق العاده سورپرایز شدم....

عاااااااالی

جواد سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:59

سلام خوبی؟
خدا لعنتت کنه،نگفتی ملت سکته میزنن!
خیلی ردیف بود!
چه محکم میگه:"کوچه های"
خیلی قشنگ بود!
واقعا ممنون
پی نوشت: به شخصه حفظ کردن خط به خط پست های وبت رو ترجیح میدم به تاپیک های صد من یه غاز اون فنز!
برقرار باشی رفیق!

علی آبی دل سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 http://www.abidel.blogfa.com

سلام
امیدوارم همیشه خوب و برقرار باشی
تولدش مبارک :)

جواد سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:36

سلام شرمنده من هی مزاحم میشم محمد

گفتم شاید برات جالب باشه

http://s1.picofile.com/file/6556871226/mashghe_dard.mp3.html

البوم مجازش تابستون پخش میشه!

لای سی دی های کپک زدم پیدا کردم

جالب بود. ریتم،ریتم عشق دو حرفیه اما تنظیم خیلی ضعیفه!

مهدی بیرامی سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:30

محمد داداش دستت درد نکنه.عجب کیفیتی داره 3شنبهاااا.یادش بخیر

مبارک باشه.

سولماز سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:32

تبریک میگم تولد وب زیبات رو.

آهنگ هم که فوق العاده بود.

گیر بهت ندن! D:

حالا بگو رئیس این دیوونه خونه کیه؟ D:

:D رئیسش خود استاده دیگه.

علی هاشمی سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:19 http://www.sinnersland.ir

سپاس

فروغ سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:38

تولد وبت مبارک
خوشحالم که موفق بوده
و امیدوارم همچنان در اوج رد بودنت رو شاهد باشم
شاد باشی
مرسی از پست قشنگت

علی چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 http://chavoshioon.blogfa.com

مبارک باشه چاوشر

برای هدیه هم ممنون، ما باید هدیه می‌آوردیم (:
فقط امیدوارم مشکل قانونی و... نداشته باشه این انتشار...

امیدوارم سرزنده و پویا باشه تو سال جدیدش.

ممنون. چه اشکالی داره آهنگی که قبلا پخش شده،با کیفیت بهتری در اختیار بقیه قرار بگیره تا همه لذتشو ببرند.
اتفاقا تصمیم دارم آلبوم متاسفم رو هم با کیفیت 320 واقعی برای دانلود بزارم تا کسایی که کیفیت بالا براشون مهمه،لذتشو ببرند.

پاکزاد - ماسوله پنج‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 23:42

سلام آقای محمد عزیز......من هم تولد وبلاگ قشنگت رو تبریک می گم و خوشحالم که می خوای آلبوم متاسفم ۳۲۰ واقعی که آقای متینی نژاد منتشر کرد رو قرار بدی

حالا دو سوال:۱- من فقط ترانه های پروانه ها...بوف کور و پرنده

غمگین رو در حد ترانه های متاسفم و غیر مجاز محسن می

دونم...البته اینو بگم بقیه ترانه ها در مقایسه با ترانه های

موجود در موسیقی پاپ بهتر بود اما در قیاس با خود چاوشی

افت محسوس... می خواستم بدونم نظر شما چیه؟



2- اون کسی که در آهنگ سه شنبه ها می گه با خودم می

گفتم ای کاش محسن چاوشی یا نه.... منظورم دقایق 2:51 تا

2:55 هست

خواهش می کنم.فکر می کنم آلبوم متاسفمی که مد نظر من هست از اونی که فرزاد هم قرار داده کیفیتش بهتر باشه.

۱.به نظر من کافه های شلوغ و باد بادکای رنگی می تونن در این جمع قرار بگیرن،به خصوص کافه. البته چمدون رو هم با ارفاق.

۲.بله خود ِ استاد ِ

پاکزاد - ماسوله شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:58

سلام......حالا من با نظر شما موافقم و به نظرم کافه و بادباد کا هم خوبن البته با چمدون

فقط نظر شما درباره این قسمت ترانه کافه ها چیه..آیا ضعیفه؟؟

این قسمت:چراغای رنگی.آدمای سنگی.سرفه و دلتنگی

تو کافه خالی..یه استکان چایی..کنار تنهایی

به نظرتون استفاده از ترکیبات یه استکان چایی و سرفه و دلتنگی خوب بوده یا ضعیف؟؟؟

لطفا بگین...چون من می خوام یه نقد درباره ترانه های حریص برای چاوشی بفرستم تا تو آلبوم بعدی ترانه ها بهتر شه.

خوب پس میشه نتیجه گیری کرد که ارجینی فقط با بادبادکی رنگی و تا حدی چمدون در حد متاسافم ظاهر شد؟؟؟؟

در مورد سه ترانه ی حسین صفا ایراد خاصی نمی بینم. حتی شنیدم قسمتی از ترانه ی پروانه ها ممیز! خورده که خیلی ناراحت شدم.
کافه های شلوغ تزریق یک وزن جدید و ناب به آهنگ های محسن هست و این چیزی ست در جای جای این ترانه موج می زند.

در مورد ارجینی من به ترتیب: باد بادکای رنگی و بوف کور رو خوب می دونم و چمدون و دلم تنهاس رو با کمی ارفاق نسبتا خوب.

پاکزاد - ماسوله شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 23:52

سلام....باز مزاحم شدم......یه سری می گن تنظیمای کوشان بعد از یه مدت خسته کننده می شه.....مثه تنظیماش توی حریص و بیشتر برای فروش آلبوم خوبه و موندگار نیست...نظر شما چیه؟؟؟

نظر شما درباره روزبه بمانی چیه؟؟؟خوب میشه اگه برا آلبوم بعدی 2 ترانه رو محسن ازش بگیره؟؟ خیلیا می گن بمانی بهترین ترانه سرای ایرانه

خسته کننده که نه اما از جذابیتشون کاسته میشه. کوشان حداد می تونه به محسن کمک کنه و از شعور موسیقیایی بالایی برخورداره ولی خب حتما لازم نیست که بیشترین سهم را در تنظیمهای یک آلبوم داشته باشه.

می تونه تجربه جالبی باشه. روز به بمانی در آلبوم استثنایی"بی خوابی" از سعید شهروز فوق العاده بود.

پاکزاد - ماسوله یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:04

من نظرم اینه که محسن توی آلبوم بعدی اینطور عمل کنه:

ملودی:۴ ملودی پاپ....2 سافت راک....2 هاوس اکترونیک...2

ترنس با ساز زنده

تنظیم:از 4 آهنگ پاپ تنظیم 3 تاشو به اکبری بده و یکی رو

خودش انجام بده یا یکی دیگه.....2 آهنگ هاوس رو به کوشان

بده......از بین دو آهنگ ترنس یکی رو به اکبری و یکیو به

سیروان بده......از بین دو سافت راک یکیو به امید حجت و یکیو

به سیروان بده

ترانه:2 ترانه از بمانی....5 ترانه صفا...4 ترانه ارجینی

اینایی که می گم برای آلبوم بعدی می گم که امیدوارم سال 91 بیاد...چون پشت سر هم آلبوم دادن زیاد جالب نیست...درسته؟؟؟

خب اینکه آهنگهای یک آلبوم چه سبکی باشه و چطوری باشه و ترانه از کی باشه و ... به خیلی چیزا بستگی داره.
این پشت سر هم آلبوم دادن هم معایب زیادی داره و هم محاسن زیادی. نمی توان قاطعانه نظر داد که کدوم کمتره.

آشنا یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:21

تو فنـــــــــــــــــــــز

جات خالیه عزیزم

پاکزاد - ماسوله دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:17

قبول داری کوشان اگه موزیک هاوس رو با ساز زنده هم ارائه بده خوب می شه؟؟؟

ولی فکر کنم تو این کار سیروان بهتر عمل می کنه....به آهنگ تکرار از آلبوم ساعت ۹ سیروان گوش بده...هم هاوس هست و هم تنظیمش خوبه ولی فکر می کنم کوشان متخصص اسفاده از سمپل هاست

اگه می بینید زیاد سوال می کنم به این خاطر هست که شما رو به عنوان یه دوست و برادر بزرگتر دوست دارم

در پُست قبلی به این نکته اشاره کرده بودم. ساز زنده فضا رو دگرگون می کنه و باعث می شه حتی شنونده ای که سطحی آلبوم رو گوش میده گاهی توجهش به ریزه کاری ها جلب بشه.
بعید می دونم محسن از دو تنظیم کننده که خط ذهنی شون در تنظیم خیلی به هم نزدیکه(کوشان و سیروان) در یک آلبوم استفاده کنه. درستشم همینه.
شما لطف داری. در خدمتم.

نیما دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 22:35

اگه میشه ترک تنگ بلوری با کیفیت بالاشو یزارین اگه دارین ممنون میشم.

نسخه ی با کیفیت تری از این آهنگ وجود نداره،اگه هم وجود داشته باشه، متاسفانه من ندارم.

مهدی شجاع سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 http://chavoshi-century.blogsky.com

دانلود کردم هنوز نگوشیدم:D
ولی بسیار ممنان

اشکان چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:10 http://mchavoshitanz.blogfa.com/

سلام
وبلاگ شوخی با چاوشی به روز شد
پست جدید : <<سیزده>>
اگه دوست داشتی یه سر بزن!
نظر هم بده...!

اشکان چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 http://mchavoshitanz.blogfa.com/

راستی مطالب وبلاگت خیلی خوبه
اگه دوست داشتی با هم تبادل لینک کنیم

ممنون. لینکت کردم.

پاکزاد - ماسوله چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:11

سلام......آیا آلبوم 13 دمو نداره....فقط خدا کنه لحن خوندن چاوشی دوباره مثه یه شاخه و ژاکت نباشه البته لحن کاشکی بهتر از یه شاخه و ژاکت هست و قابل تحمل تر؟؟؟

سلام. باید منتظر منود و دید شرکت چه تصمیمی می گیره. مطمئن باش صدا دیگه به اون حالت بر نمی گرده!

اکبر دیبا چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:10

سلام محمد جان تولد وبت مبارک ...

انشالله مدیرش سالها زنده باشه تا وب هم سنش زیاد بشه ...

خیلی ممنون بابت آهنگ ، خیلی قشنگ بود ... امیدوارم به شما هم هدیه ای چون این بدهن ...

یا حق

پاکزاد - ماسوله پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:38

سلام...من معتدم لحن محسن توی قطعات ۲..۳...۶....۸ و ۱۱ کاملا شبیه لحن متاسفمه...شما چه نظری داری؟؟؟البته شاید بادبادکای رنگی و چمدون و غم و شادی هم باشن

من پروانه ها یک سرو گردن بالاتر از بقیه می بینم.
در ۱۰ آهنگ دیگر هم،لحن طوری نیست که نتوان از آن لذت برد.
هر آهنگ با توجه به اجرای متفاوتش توسط استاد،زیبایی خاص خودش را دارد و اینجا بیشتر سلیقه ی مخاطب است که نقش تعیین کننده را دارد.
من ترکهای 2 و 9 و 10 را رویایی ترین آهنگهای این آلبوم می دانم.

دلداده پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:38

" اتفاقا تصمیم دارم آلبوم متاسفم رو هم با کیفیت 320 واقعی برای دانلود بزارم تا کسایی که کیفیت بالا براشون مهمه،لذتشو ببرند. "

فقط یه تاریخی براش بگو ممنون

یکی از آهنگای آلبوم رو امروز در همین پُست قرار میدم. دوستان دانلود کنند و با آرشیو خودشون مقایسه کنند،اگر بهتر بود،کل آلبوم رو آپلود می کنم.

دلداده جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:06

ممنون بهتر بود متاسفم یا نفس بریده رو میذاشتین راخت تر میشد تشخیص داد ولی بهرحال کیفیتش بهتر بودش فضای بیشتریو میگیره بیس بهتریم داره

بقیه دوستان هم نظر بدن

حامد شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 18:01

سلام
من دانلود کردم کیفیتش بهتر از کیفیتی که داشتم بود
منتظریم کامل بذاری تو یه فایل زیپ هم بذاری عالیه
راستی محمد جان یه سوال : کاورای حریص با کیفیت ارجینال نداری؟

حتما. فقط چون حجم فایل ها بالاست یه مقدار زمان می بره.
در مورد کاورها هم متاسفانه خیر.

ماسوله یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 23:24

سلام......لطفا لینک مصاحبه چاوشی با مجله همدل رو برام

در جواب بذارید......منظورم شماره ۱۶ ویژه نامه نوروز ۸۶ مجله

همدل هست....من فقط لینکش رو می خوام

راستی شما اهل کرمانشاهی یا اصفهان؟؟؟

اصفهان.

http://s1.picofile.com/file/6608308848/Hamdel_186_1_.jpg

http://s1.picofile.com/file/6608311866/Hamdel_186_2_.jpg

پیام دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 22:37

سلام خوبین شما منم به نوبیه خودم تبریک میگم تولت وبت رو انشالله همیشه سرزنده و برای چاوشی بنویسی و انشالله بتونی به قول خود استاد رو ببینی منم همینطور همه ی ما عاشقاش بازم تبریک یا علی خداحافظ.

ناله ز درد هجران
وای از غم جدایی
فکر وداع باید
از روز آشنایی
با من برادر طاقت نمانده دیگر
باور نمیکنم من شد موسم جدایی

abc سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:15

اینجا تهران ... ۳:۷ بامداد ... ۹۰.۲.۱۳ ... لعنت به روز دیوونگیا

سحر تو راهه ...

چه مرگته دل من...

ToAm MitUni پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:17 http://farachavoshi.blogfa.com/

سلام محمد عزیز

خیلی وقته که پست رو دیدم اما اصلا وقت نمیشد و گاهی ام یادم میرفت...

بسیار زیباست... هدفون کارتو قشنگ کرده... و عکسی هم انتخاب کردی که خیلی خاطر خواه داره.

متاسفانه نه سه شنبه هارو تونستم دانلود کنم و نه ابرای پاییزی رو... با خود مرورگرم که قطع میشه.. با نرم افزار دانلود (DAP) هم نمیشه از بعضی سایت ها "مثله همین سایت" دانلود کرد. ولی زحمت کشیدی ممنون.

و در آخرم تبریک! بابت 1 سالگی!

ممنون. زحمت عکس رو یکی از دوستان نزدیک کشیده.

با نرم افزار IDM به راحتی می تونید دانلودش کنید. حجم آهنگها بالاست به همین خاطر برای دوستانیکه از Dial Up استفاده می کنند،دانلود مشکله.

پاکزاد - ماسوله پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 14:49

سلام محمد جان...می تونی بگی منظور از اورتور در آهنگ چیه؟؟؟

راستی شما کلاس آهنگسازی رفتی یا با گوش دادن موزیک مفاهیم تنظیم..ملودی و غیره رو متوجه شدی؟؟؟؟

اورتور قسمتی از موسیقی هست که قبل از شروع وکال توسط سازها اجرا میشه. (بی کلام هست)
نه کلاس نرفتم.چیز زیادی نمی دونم،هرچی می دونم در اثر علاقه هست و تعامل با دوستانی که کار موسیقی انجام می دن.

peak of luck پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 20:58 http://www.iandchavoshi.blogfa.com

سلام محمد جان

ببخش با تاخیر فراوون دارم یک سالگی وبت رو تبریک میگم!
بابت هدیه خیلی ممنون... کیفیت ابرای پاییزی هم خیلی بهتر از مال خودم بود... راستی اون قسمت دانلود که سمت راست گذاشتی چیه ؟‌ می خوای بقیه البوم ها رو هم با کیفیت بهتر بذاری؟ اگه هدفت اینه من واقعا دنبال باکیفیت البوم های نفرین و لنگه کفش هستم...


در ضمن من بدون اجازه وبت رو لینک کردم!(ناراحت که
نمی شی؟ یا بهتر بگم ناراحت که نشدی؟)

ممنون.
بله به مرور تمامی آثار استاد را از آرشیو شخصی ام به اشتراک خواهم گذاشت.
بابت لینک هم خوشحال شدم و متقابلا لینکت کردم.

جواد جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:02

سلام...
حالت خوبه؟
اون حرکت بغل وبت رو خیلی دوست دارم...

راستی از ابرای پاییزی فرزاد یه سرو گردن بالاتر بود...
امیدوارم تا امتحانا شروع نشده ببینیم تو وبت کاملش رو :دی

راستی
شاعر میگه :طفلی هنوز دنبال یه سنگ صبوره

sana جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 http://chavoshi-worshipper.blogsky.com/

سلام
عذر تقصیر بابت تاخیر طولانی جهت تبریک یک سالگی !
امیدوارم همواره پایدار باشی به امید موفقیت روزافزون چاووشر

javad شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:03

سلام محمد جان!
میبخشی من هی مزاحم میشم!
اول مرسی بابت اینکه سر زدی به ما!
دوم
ایا نسخه ی با کیفیت نسخه ی اول تو ناز میکنی(٣٢٠)موجوده؟
همون نسخه ی قشنگی که شهریور ٨٧ پخش شد و ١ماه بعد تو یه شاخه یک ورژن غیر قابل تحملش(خدا بگم اهاری رو چی کار کنه!دلشوره و خنده کجا این کجا!)پخش شد!
داریش؟
اگه داری بزار برامون اینجا!
دستت طلا

بله، با کیفیت ۳۲۰ موجود ِ.
حتما.

تنظیم چیست؟ یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 19:31

سلام می شه در حد چند خط برام توضیح بدین تنظیم چیه؟

شهاب اکبری میگه: تمام ساز های یک تراک مربوط به تنظیم کننده است و اگر تنظیم از روی یک قطعه برداشته شود فقط صدای خواننده باقی می ماند


حالا میشه توضیح داد در قطعه بادبادکای رنگی کدام قسمت تنظیم است و کدام قسمت ملودی؟


من فکر می کنم صدای فرفره و بچه ها یا صدایی که در ثانیه ۵۷ تا ۵۸ شنیده میشه در قطعه بادبادکای رنگی کار شهاب اکبری است

به این سوال در پُستهای قبل پاسخ داده ام:

این سوال خیلی ها می تونه باشه.
ببینید آهنگساز ابتدا آهنگ را از ذهن خود روی کاغذ می آورد،کسی که باید آهنگ را از روی کاغذ درک کند و با احساس خود آن را به نوازنده و شنونده تقدیم کند،تنظیم کننده است. آهنگ را او نساخته اما بدون او نیز آهنگ خام به آهنگ کاملی برای شنیدن تبدیل نمی شود. در این بین او از هر ایده و وسیله ای برای ارائه آهنگ و همچنین زینت بخشیدن به آن تا آنجایی که به ریتم مورد انتظار آهنگساز ضربه نزند، استفاده می کند.
امیدوار متوجه منظورم شده باشید. البته بحث تنظیم بسیار مفصل است. سعی می کنم بعدا یک پُست در این رابطه بزنم.

نقد حریص از وحیدرضا صیرفیان دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:03

متن زیر بدون هیچ تغییری از وبلاگ آقای وحیدرضا صیرفیان کپی

شده ...اینم آدرس وبلاگشون:

http://www.azamusic.samenblog.com
محمد جان بخون و نظرت رو بگو..متن زیر بدو ن هیچ تغییری کپی شده:



آلبوم حریص با صدای محسن چاووشی

سومین آلبوم رسمی محسن چاووشی به نام حریص در آخرین روز بهمن ماه سال 89 به بازار عرضه شد. شرکت صدای کویر صاحب امتیاز این اثر است و تصویر دنیای هنر باز هم آلبوم پر فروش دیگری را به نام خود مصادره کرد تا کماکان شرکت های هنری موسیقی به آلبوم های پرفروش دسترسی نداشته باشند.


در حاشیه:

گویا در این اوضاع موسیقی، هیچ کس نیست که فریادرس شرکت های موسیقی و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی باشد. این فروشگاه ها و شرکت ها که با تعهد ها و هزینه های سنگین کار خود را دنبال می کنند، بابت عرضه سبک و پرانتقاد سوپر مارکتی بیشترین ضرر را متحمل شده اند. چشم های حریص مسولان عرضه سوپر مارکتی بیش از یکسال است که آلبوم های پرفروش پاپ را هدف گرفته و هشدارها و اعتراض عده ای از دست اندرکاران به جایی نرسیده و این موضوع باعث به حاشیه رفتن شرکت های موسیقی و به بیراهه رفتن فروشگاه های موسیقی شده است.



مقدمه:

محسن چاووشی که اکنون به یکی از محبوب ترین های موسیقی پاپ داخلی بدل شده است، آلبوم زمستانی دیگری را عرضه کرد تا به طرفدارانش در آستانه عید نوروز، عیدی مناسبی داده باشد.

نکته ای که قبل از بیان نظرات شخصی خود در مورد آلبوم باید بیان کنم این است که طبق قوانین نانوشته ای، هر اثر یا هر شخصی که توجه بیشتری به خود جلب کند، انتقاد بیشتری هم نثار خود خواهد کرد. در واقع اگر اثر یا شخصی طرفدار و محبوبیت نداشته باشد، دلیلی برای انتقاد گسترده هم وجود ندارد. پس طرفداران این خواننده هم این موضوع را در نظر بگیرند و در برابر هر حرف یا بیانی موضع گیری متعصبانه نداشته باشند.




اینسرت:

آلبوم پاکتی- والتی محسن چاووشی در نگاه اول، طرح خاکستری دارد! عکس سیاه و سفید محسن با دستی مقابل صورت و نگاه به مخاطب، شاید القا کننده نام آلبوم باشد. نور پردازی و چشمی که از میانه ی انگشتان به سختی قابل رویت است می تواند تائیدی بر این فرض باشد. نام آلبوم با فونت متفاوت و بزرگ و رنگ آبی بالای اسم خواننده نوشته شده است. پشت جلد، اطلاعات قطعات، نوازندگان و دست اندرکاران نوشته شده است. اسامی قطعات به دو زبان فارسی و لاتین نوشته شده تا شاید نشان دهنده بین المللی بودن خواننده باشد!



اطلاعات آلبوم:

اطلاعات کامل آلبوم در پلت فرم آلبوم به طور کامل آورده شده است.


قطعات آلبوم:

ملودی کلیه قطعات از محسن چاووشی است.



تراک اول ( چمدون ) با ترانه امیر ارجینی و تنظیم کوشان حداد. ( چمدونم را دارم می بندم با یه طرح کهنه از دلخوشی هام ...) صدای خواننده خیلی زود همراه موسیقی می شود. پس از اجرای قسمت اول ترانه، موسیقی قدرت بیشتری می گیرد. اجرای خوب محسن چاووشی کم کم در زیر صدای موسیقی قرار می گیرد. موسیقی، تنظیم و اجرای خواننده، یک تراک ایده آل برای شنوندگان آلبوم فراهم کرده است. هر چند ترانه این قطعه ویژگی خاصی ندارد، ولی نوع اجرا، موجب شده این مورد کمتر احساس شود. ( من با چمدونم آخر این جاده منتظرت می شم ... )

--------------------------------------------------------------------

تراک دوم ( پروانه ها ) با ترانه حسین صفا و تنظیم محسن چاووشی. موسیقی ملایم ابتدایی فضایی تازه ای ایجاد می کند. محسن چاووشی پس از گذشت 45 ثانیه اجرای خود را آغاز می کند. اجرای خواننده همگام با موسیقی تراک، کند و آرام است. پس از اجرای قسمت هایی از ترانه زیبای حسین صفا، با تغییر لحن خواننده و اجرا با صدای زخمی، قطعه ضربآهنگ تندتری می گیرد. این تغییر فضا، خیلی سریع با آرام شدن موسیقی و فضاسازی تازه ای، شکل دیگری به خود می گیرد. خواننده باز هم در زمینه آرام موسیقی اجرای خود را ادامه می دهد تا در انتهای تراک، باز هم نقطه عطف دیگری در آن ایجاد می کند.

---------------------------------------------------------------------
تراک سوم ( غیر معمولی ) با ترانه علی بحرینی و تنظیم کوشان حداد. بعد از قطعه ای زیبا و آرام، به دلیل بوجود آمدن تنوع که در آلبوم های داخلی امتیاز شمرده می شود! موسیقی ریتمیک آغاز می شود. تنظیم دیجیتالی کوشان فضای قطعه غیرمعمولی را غیر معمولی کرده است. ترانه ی قطعه تحت تاثیر فضا قرار گرفته است. در قسمت هایی از قطعه صدای خواننده بسیار تحت تاثیر فیلترهای دیجیتالی قرار گرفته است که بعضا به زیبا کردن قطعه کمکی نکرده است. تنظیم کننده باز هم مانند قطعه ی اول از صداهای اضافی در قسمت هایی از کار استفاده کرده است. قطعه غیر معمولی یک تراک معمولی در آلبوم ارزیابی می شود.

--------------------------------------------------------------------
تراک چهارم ( بوف کور ) با ترانه امیر ارجینی و تنظیم امیر سرگزی. آغازی بسیار زیبا برای قطعه چهارم رقم می خورد. تنظیم زیبای امیر سرگزی، اجرای زیبایی از محسن چاووشی را می طلبد. ترانه ی زیبای قطعه، عوامل را برای تبدیل کردن بوف کور به یکی از کارهای زیبای آلبوم، تکمیل می کند. هر چند در ادامه تراک، خواننده به تنهایی قطعه را پیش می برد. ( ... زخم که نه جدایی از تو دلخراشه یاد تو مثله خوره مثله بوف کوره )

--------------------------------------------------------------------
تراک پنجم ( غم و شادی ) با ترانه امیر ارجینی و تنظیم شهاب اکبری. گیتار، 40 ثانیه از قطعه را به زیبایی پیش می برد و فضای شبه اسپانیش ایجاد می کند. موسیقی زیبایی که خواننده با لحن متفاوتی ترانه قطعه را اجرا می کند و در تلفظ برخی کلمات را تاکید بیشتری دارد. اجرای گروه کر در قسمت های بی کلام و ایجاد صداهای زمینه ای، فضای متنوعی برای غم و شادی ایجاد کرده که شادی قطعه را بیشتر نمایان کرده است! ( ای غم و شادی من ... ) اجرای قسمت پایانی با همراهی گروه کر خانم ها اجرا شده است.

-------------------------------------------------------------------

تراک ششم ( حریص ) با ترانه امیر ارجینی و تنظیم کوشان حداد. تراکی که نام آلبوم را هم یدک می کشد می تواند یکی از متفاوت ترین قطعات آلبوم باشد. قطعه ای با ریتم تند و انرژی زیاد، که یکی از تنظیم های زیبای کوشان است. خواننده مطابق با ریتم موسیقی ترانه را به زیبایی اجرا می کند. هر چند تنظیم کوشان در این قطعه به خوبی انجام شده است، ولی در قسمت های بی کلام به هیچ وجه نتوانسته پاسخ مناسبی به اجرای خوب محسن چاووشی دهد. ( لبت یه چیزی می گه چشات یه چیزه دیگه من دیگه فهمیدم کدوم دروغ می گه ... ). قطعه حریص که دقیقا تراک وسطی آلبوم هست، یکی از کارهای خوب آلبوم می تواند باشد.

-------------------------------------------------------------------
تراک هفتم ( پرنده غمگین ) با ترانه حسین صفا و تنظیم امید حجت. با اینکه تنظیم کننده های آلبوم متفاوت هستند ولی فضاهای ایجاد شده به جز یک مورد همخوانی مناسبی با هم دارند، که قطعا به دلیل سبک اصلی کارهای محسن چاووشی است. موسیقی آرام ابتدایی خواننده را زود همراه خود می کند. اجرای زخمی خواننده، یکی از قطعات آرام آلبوم را ایجاد کرده است. اوج ترانه ی زیبای حسین صفا شاید این قسمت باشد:

( ... پرنده ای اما اسیر کوچ خودت همیشه هم می رسی به هیچ و پوچ خودت ... )

تنظیم خوب امید حجت یکی از قطعات سنگین و زیبای آلبوم ایجاد کرده است. امید حجت با گیتار در زمینه صدای خواننده و با گیتار الکتریک قطعه را در قسمت های بی کلام به زیبایی پیش می برد.

---------------------------------------------------------------------
تراک هشتم ( زیبایی ) با ترانه امیر ارجینی و تنظیم کوشان حداد. باز هم فضایی دیجیتالی، خواننده قطعه زیبایی را با تلفظ محکم نفرت آغاز می کند. قطعه آرام آرام اوج می گیرد. کوشان حداد تنظیم زیبایی را برای این قطعه انجام داده است. فضاسازی او در قسمت های بی کلام این قطعه، به تنهایی شنونده را همراه قطعه می کند. اجرای خاص محسن چاووشی در این قطعه بیش از پیش نقش ترانه خوب امیر ارجینی را پررنگ کرده است. موسیقی، تنظیم، ترانه و اجرا چهارچوب موفقیت این تراک است.

----------------------------------------------------------------------
تراک نهم ( بادبادک های رنگی ) با ترانه امیر ارجینی و تنظیم شهاب اکبری. صدای کوک و آغاز موسیقی آرام و دلنشین، خیلی زود با اجرای ترانه توسط محسن چاووشی تفسیر می شوند. صدای زمینه اجرای خواننده، صدای بچه ها است تا فضایی مطابق مضمون ترانه ایجاد کند. قطعه بادبادک های رنگی ویژگی خاصی ندارد. ویلن در قسمت های بی کلام قطعه را به زیبایی پیش می برد و خواننده ترانه تراک را با لحنی همراه با افسوس اجرا می کند.

---------------------------------------------------------------------
تراک دهم ( کافه های شلوغ ) با ترانه حسین صفا و تنظیم محسن چاووشی. بابک صفرنژاد، آغاز کننده این قطعه است. موسیقی کم کم ریتم می گیرد و خواننده ترانه را آرام اغاز می کند و کم کم اوج می گیرد. صدای ساز بابک در زمینه صدای خواننده، فضایی متفاوت ایجاد کرده است. ( ... آخ که چه دلگیره هوای من بی تو چقد نفس گیره قدم زدن بی تو ... ). این قطعه با دکلمه ای کوتاه به پایان می رسد.

---------------------------------------------------------------------
تراک یازدهم ( دلم تنهاس ) با ترانه امیر ارجینی و تنظیم شهاب اکبری. ( دلم تنهاس دل گیرم همش حس می کنم دارم بدون عشق میمیرم دلم تنهاس ... ) خواننده در آغاز قطعه این ترانه زیبا را به آرامی اجرا می کند تا برای قطعه پایانی فضایی دلنشین رقم بزند. صدای سه تار تاثیر زیبایی در فضاسازی قطعه دارد. اجرای خواننده با صدایی زخمی، باز هم به شنونده یادآوری می کند که شنونده آلبومی از محسن چاووشی است. موسیقی بی کلام میانی شنونده را در مدت زمان نسبتا زیادی همراهی می کند تا باز هم صدای خواننده به موسیقی ملایم زمینه اضافه شود. قطعه دلم تنهاس آلبوم حریص را در اوج احساس به پایان می رساند.

-------------------------------------------------------------------

دیدگاه کلی:

آلبوم حریص سومین ارائه رسمی محسن چاووشی است. این خواننده محبوب، پس از عرضه آلبوم نه چندان موفق ژاکت، نه تنها با ارائه این آلبوم توانسته خواست مخاطبان خود را راضی کند، بلکه به این جمع نیز تا حدودی بیفزاید. اجراهای خوب خواننده، فضاسازی های زیبا، موسیقی خوب و ترانه های نسبتا خوب از نکات مثبت این مجموعه است. در مقابل یکی دو ترانه نه چندان زیبا و تراک نه چندان خوب و معمولی، شاید نکات مبهم آلبوم باشد. آلبوم حریص یکی از البوم های موفق سال 89 لقب خواهد گرفت. هر چند هواداران پرشور اینترنتی این خواننده ادعاهای جالبی مثل پرفروش ترین آلبوم موسیقی را دارند،! ولی بعید است که به این زودی و با اوضاع فعلی در بخش موسیقی، آلبومی بتواند حتی به یک سوم رقم ادعا شده برسد. خرید آلبوم اصل می تواند بخشی از هزینه های تولید آلبوم را جبران کند و هنرمندان را برای تولید آثار فاخر تشویق کند.


این نوشته ها، نظرات یک شنونده معمولی موسیقی است.

هر نقدی نقد دارد.

v.azamusic@gmail.com













ممنون. خوب بود. من به نظرات ایشان احترام می گذارم. با برخی صحبت ها موافق و با برخی دیگر مخالفم.
برای مثال ترانه زیبایی خیلی هم زیبا نیست. در مورد پروانه ها حق مطلب ادا نشده است و...

عجیب ترین قسمت این نوشته هم برای من این جمله بود:
"خرید آلبوم اصل می تواند بخشی از هزینه های تولید آلبوم را جبران کند"
!

و در پایان باید بگویم سطح نقد وبلاگ های هواداران چاوشی خیلی بالاتر از این نقد هست اما به هرحال صحبت های ایشان هم از دیدگاه یک بی طرف جالب بود و ارزش خواندن داشت.

پاکزاد - ماسوله سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 00:33

سلام آقا محمد..نظرت درباره این قسمت از صحبت سمیه قاضی زاده درباره فروش حریص در مجله چلچراغ چیه؟؟؟

این قسمت:

آمار غیر رسمی رکورد زنی «حریص» را در بیست روز اول فروشش بیش از پنج میلیون نسخه اعلام کردند که خب این یعنی موفقیت بی چون و چرای یک آلبوم


من دیگه گیج شدم که یک میلیون نسخه طبق معمول ژاکت و یه شاخه درسته یا ژنج میلیون نسخه حریص؟؟؟؟

معمولا شرکت ها در ایران آمار دقیق فروش را اعلام نمی کنند اما شخصا آمار فروش حریص را بیشتر از ژاکت و یه شاخه می دانم ولی 5 میلیون هم غیر طبیعی به نظر می رسد! قبلا هم گفته ام بعید می دانم هنوز به این سطح رسیده باشیم که یک آلبوم موسیقی در کشورمان 5 میلیون از نسخه ی ارجینالش فروش برود! آن هم فقط در بیست روز!!
توجه داشته باشید که این آمار نه از طریق محسن چاوشی منتشر شده و نه از شرکت حامی آلبوم!

ماسوله سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:23

سلام...پس اگه می شه به آقای متینی نژاد بگید که کاورها و

خبر فروش آلبوم حریص رو هرچه سریعتر بذارن چون دیگه خیلی داره

این کار طولانی می شه

نظرتون راجع به تراک جدید بهنام صفوی که ترانه اش از خانم مریم اسدی..ملودی از صفوی و زانیار خسروی و تنظیم از بهنام صفوی و میکس و مسترینگ از سیروان هست چیه؟


یه سوال:با وجود اینکه کوشان میکس و مسترهاش خوبه ولی

توی نظرسنجی ترانه ماه 90 درصد از کارشناسان و اهالی

موسیقی به میکس و مسترهای امید حجت یا استودیو راگا رای

دادند....برای من سواله که چرا محسن محسن میکس و مستر

آلبومش رو به ایمان حجت نمی ده؟؟؟؟ چون خود حجت ادعا کرده

که کوالیتی کارهای استودیو راگا از خیلی از کشورها جلوتر

هست....شاید به خاطر مسائل لو رفتن آلبوم هاست؟؟؟؟









فکر نمی کنم فرزاد نسخه ی اصلی کاورهارو داشته باشه. انتشار نسخه ی اصلی کاور و پوستر هارو محسن عسگری باید انجام بده.

آهنگ صفوی رو نشنیدم. لینک دانلودش رو بزار حتما دانلود می کنم.
آهنگ دل خسته ش رو خیلی دوست دارم.

به نظر من میکس و مستر آلبوم حریص در نهایت کیفیت بود و من از این بابت کوشان را تحسین می کنم. به هرحال شاید محسن در آلبوم های بعدی از امید حجت هم برای این امر استفاده کند اما خود ِ محسن به شدت از کار کوشان در این زمینه راضی هست،بحث لو رفتن و... اینا نیست.

پاکزاد - ماسوله چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:20

سلام...به نظر می رسه کار میکس و مستر تا حدی سلیقه ای هم هست؟؟؟

لینک دانلود آهنگ آرامش صفوی:

http://3sot.mihanblog.com/post/382

لینک دانلود در موسیقی ما:

http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-3524.html

اسم و فامیل شما محمد سعیدی هست..درسته؟؟؟

موسیقی همه ش سلیقه ست.

آهنگ زیبایی بود. مرسی. هم ملودی خوب بود و هم ترانه و هم تنظیم.

بله درسته.

پاکزاد - ماسوله یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:00

سلام آقا محمد...آهنگ های زیر در چه سبکی هستند....من خودم تا حدی می دونم اما می خوام شما بگی و مطمئن بشم

قطعات یه شاخه نیلوفر

قطعه یه شاخه نیلوفر:ترنس.....کجاس بگو : پاپ

تبریک : نمی دونم....چرا : ترنس...قله خوشبختی : پاپ یا

ترنس...هفته های تلخ من : ترنس....خاکستر : پاپ یا

ترنس...ناز : پاپ.....تو که نیستی: ترنس....دلتنگی : ترنس یا

پاپ......بغض:ترنس.....عصا : پاپ

اگه سبک ها رو اشتباه گفتم شما درستش رو بگین.....شاید ب

عضی ها اصلا بشه بهشون گفت تلفیقی

حال و هوای آهنگهای این آلبوم به دو دلیل تشابه زیادی به هم دارد: یکی ترانه ها و دیگری تنظیم.
حس محمد رضا آهاری در این آلبوم با تفکرات محسن عجین شده و یک فضای خاص رو حاکم بر آلبوم کرده،واضح تر بگویم تلفیقی از پاپ-راک را به وجود آورده است.
یه شاخه و هفته های تلخ من ترنس هستند و بیشتر به سمت پاپ تمایل دارند، در سایر آهنگها به خصوص تو که نیستی و خاکستر شاهد فضای تلفیقی در تنظیم ها هستیم.
در ابتدای انتشار آلبوم،تنظیم ها مورد حمله منتقدین قرار گرفت.
شخصا منتظر بازگشت محمد رضا هستم و معتقدم احساس تنظیم های ایشان به قدری بالا بود که هیچ وقت آهنگهای این آلبوم رنگ کهنگی نخواهند گرفت.(البته سوای ناز و بغض که نمونه بهتری از آنها در دسترس است)

ماسوله شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:29

سلام...من هم با نظر شما موافقم و در آهنگ هایی که آهاری در ژاکت تنظیم کرد به ترتیب:خنده..لولای شکسته و دلشوره را دوست دارم.....ژاکت فقط به این خاطر به لیاقت خودش نرسید که دچار سردرگمی سبک ها بود و از خط مشی همیشگی محسن دور بود و محسن هم که یک خواننده پ هست و در حریص هم مانند آلبوم های غیر رسمی اش ریتم های متفاوت رو قرار داد یعنی هم هاوس که تند هست....هم پاپ و این یکی از دلایل موفقیت حریص بود

تنظیمهای آهاری هرچه بگذرد عزیز تر می شوند.
من در بین افراد مختلف می بینم که چقدر یه شاخه را دوست دارند و از آن به نیکی یاد می کنند،البته من خودم متاسفم را نقطه اوج چاوشی می دانم اما یه شاخه هم برایم فراموش نشدنی ست.
در ژاکت، تنظیمهای محسن که اصلا خوب نبود،شهاب اکبری فرصت کمی برای تنظیمها داشت و البته تنظیمها را با محسن با هم انجام داده بودند،همچنین آهنگهای خوبی هم نصیبش نشده بود! آهاری بهترین تنظیم کننده در ژاکت بود که حذف او در حریص،برایم چیزی جز افسوس در بر نداشت.
شهاب،آهاری،کوشان،فوادیان و همچنین خودِ محسن و... فراز و نشیب داشته اند و پسندیدن یا نپسندیدن تنظیم هایشان به سلیقه ی مخاطب بر می گردد.

در مورد حریص هم امیدوارم قرار دادن 4،5 آهنگ ترنس در آلبوم های چاوشی باب نشود! این کار شاید فقط برای یکبار این گونه به دل همه بشیند،مگر اینکه محسن تصور کرده باشد می تواند ذائقه دوستدارانش را به این نوع موزیک نزدیک کند! که اگر اینگونه باشد به نظرم سخت در اشتباه است!
توقع پایین هواداران را قبل از انتشار حریص فراموش نکنیم، قطعا بعد از حریص سطح توقعات بالا رفته و محسن نباید اشتباهات قبل را تکرار کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد